روسای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا در نشستی مشترک در لندن ضمن تاکید بر ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین درباره مذاکرات صلح نوار غزه صحبت کردند.

 رئیس سیا: پیشنهاد آتش‌بس مفصل‌تری برای غزه طی روزهای آتی ارائه خواهیم داد

«ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا به عنوان مذاکره کننده ارشد آمریکا برای پایان دادن به جنگ غزه گفت که پیشنهاد آتش بس مفصل‌تری در چند روز آینده ارائه خواهد شد.

بر پایه این گزارش، رئیس سیا که به لندن سفر کرده است، برای اولین بار با «ریچارد مور» رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس در یک نشست مشترک در لندن شرکت کرد و توضیحاتی درباره مذاکرات صلح نوار غزه ارائه کرد. برنز همراه یک تیم از کشورهای قطر و مصر برای اجرای آتش‌بس تلاش می‌کنند.

برنز ضمن «مفصل» خواندن پیشنهادهای صلح برای هر دو طرف جنگ غزه گفت که این مساله یک «اراده سیاسی» است و او امیدوار است که رهبران هر دو طرف متوجه شده باشند زمان آن فرا رسیده که برخی دست به انتخاب‌های سخت و مذاکرات سخت بزنند.

بحران اوکراین نیز موضوع مورد بحث دیگر برنز و مور بود. آنها امروز شنبه قبل از شرکت در این نشست مشترک، مقاله‌ای در روزنامه فایننشال تایمز منتشر کردند و نسبت به همکاری دو کشور برای ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین در مقابل روسیه تاکید کردند.

برنز و مور در مقاله خود مدعی شدند: سازمان های متبوعه دو کشور در مقابل روسیه و اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در حمله به اوکراین در کنار یکدیگر می ایستند. تداوم حمایت از اوکراین، مهم تر از همیشه است. پوتین در نابودی سرزمین و استقلال اوکراین موفق نخواهد شد و سازمان های دو کشور به حمایت اطلاعاتی از اوکراین ادامه می دهند.

رئیسان اطلاعاتی آمریکا و انگلیس همچنین مدعی شدند به همکاری برای خنثی کردن «کارزار غیرمحتاطانه در خرابکاری در سراسر اروپا توسط دستگاه اطلاعاتی روسیه» و «استفاده منفی از فناوری» برای اشاعه اطلاعات غلط برای «ایجاد اختلاف بین ما» ادامه می دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.