پیشنهاد سردبیر

کاروان کشورمان در پایان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با کسب ۸ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز در رده چهاردهم جدول مدالی قرار گرفت.

کاروان ایران چهاردهم شد/ قهرمانی مقتدرانه چین + جدول نهایی توزیع مدال‌ها

عصر امروز با پایان رقابت دسته سنگین‌وزن پاراوزنه‌برداری، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس پس از ۱۱ روز رقابت ورزشکاران کشورهای مختلف جهان به پایان رسید.

در پایان این مسابقات، چین توانست با کسب ۹۴ مدال طلا، ۷۶ نقره و ۵۰ برنز و مجموع ۲۲۰ مدال در رده نخست قرار بگیرد. انگلیس با ۴۹ طلا، ۴۴ نقره و ۳۱ برنز و مجموع ۱۲۴ مدال در رده دوم قرار گرفت. آمریکا هم با ۳۶ طلا، ۴۲ نقره و ۲۷ برنز و مجموع ۱۰۵ مدال در جایگاه سوم پارالمپیک پاریس ایستاد.

کاروان ایران نیز با کسب ۸ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز و مجموع ۲۵ مدال در رده چهاردهم پارالمپیک ۲۰۲۴ قرار گرفت و نسبت به دوره گذشته یک رده در جدول مدالی نزول کرد. در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، کاروان ورزشی ایران با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های پارالمپیک به ثبت برسد.

در پاریس، تیم کشورمان پس از ژاپن و ازبکستان که در جدول مدالی به ترتیب در رده دهم و سیزدهم قرار گرفتند، توانست در رده سوم بهترین کاروان آسیایی قرار بگیرد.

فرانسه میزبان هم با ۱۹ طلا، ۲۸ نقره و ۲۸ برنز و مجموع ۷۵ مدال در رده هشتم پارالمپیک ۲۰۲۴ قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.