پیشنهاد سردبیر

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 1011001

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان گفت: مکتب‌هایی که انسان‌ها انتخاب می‌کنند باید دقت کنند که این مکتب‌ها آنها را به سوی جهنم هدایت نکند مکتب اسلام انسان را به سوی بهشت هدایت می‌کند.

مکتب اسلام انسان را به سوی بهشت هدایت می‌کند

 حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه با اشاره به دیدگاه‌های مکتب‌های باطل اظهار داشت: مکتب‌های باطل و مخرب بسیاری در طول حیات انسان به وجود آمد که برخی از آنها تا کنون از بین رفته و بعضی ضعیف و تعدادی هم همواره در جهان امروزی حیاتی برای جولان دارد.

وی افزود: این مکتب‌ها برای فریب انسان از لعاب علمی به فرهنگ خویش زدند اما این لعاب علمی سبب نشد این مکتب‌ها استوار و ریشه دار شود. بنده با سران مکاتب دیگر صحبت کرده ام و به این نتیجه رسیدم که هم مکتب‌های آنان پوچ و فریبنده است و همه آنان بر اساس همان مطالبی است که قرآن کریم می‌فرماید همه افکار، بیان و وسوسه‌های این مکتب‌ها شما را به آتش دوزخ دعوت می‌کند.

انصاریان با بیان اینکه مکاتب باطل هرگز نمی‌گویند که ما شما را به آتش دوزخ دعوت می‌کنیم عنوان کرد: پیروی از این مکاتب همه خسارت و ضرر است اما دعوت پروردگار نتیجه اش بهشت می‌شود. خداوند انسان‌ها را دعوت می‌کند تا همه گناهان و اشتباهات آنان را ببخشد کاری که از دست هیچ کسی بر نمی‌آید. پروردگار به پیامبر فرموده برای انسان‌ها درخواست عفو و بخشش کن تا من آنان را ببخشم؛ خداوند متعال به انبیا فرموده که به انسان‌های گناهکار سخت نگیرند و آنان را از رحمت الهی ناامید نکنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان روایتی از پیامبر اکرم گفت: حضرت می‌فرمایند امت من حقی بر گردن من دارند که این حق چهار رشته دارد که دو رشته آن این است که پروردگار می‌فرماید به گناهکاری که توبه کرده عشق داشته باش و او را دوستش بدار؛ کسی که توبه کرده در اصل راه خویش را از ابلیس جدا و در مسیر الهی گام نهاده است. دلیل اینکه خداوند می‌فرماید توبه کننده را دوست بدار این است که خداوند عاشق توابین است.

وی افزود: پیامبر اکرم می‌فرمایند آراسته به اخلاق نیکو شوید؛ پیامبر اکرم حکم اعدام کعب بن زهیر را داد چرا که او بسیار ظالمانه عمل کرده بود و از بت پرستان مکه محسوب می‌شد برای همین حضرت دستور داد هر کجا او را دیدید این فرد را اعدام کنند. اما زهیر در دل شب خودش را به مدینه رساند و در تاریکی به درب خانه امام علی رفت و در زد، حضرت در را باز کرد و فرمود تو محکوم به اعدام هستی و من باید تو را اعدام کنم، زهیر گفت می دانم اما برای یکبار بیا و مرا به درب خانه پیامبر ببر و واسطه شو، چنانچه حضرت دستور داد که مرا باید اعدام کنی همانجا اعدام کن، امام علی فرمود صبح بیا، صبح شد و حضرت زهیر را به مسجد برد و او خطاب به پیامبر گفت من می دانم بد عمل کردم اما پشیمان هستم و توبه می‌کنم حال اگر می‌خواهی مرا بکش، پیامبر فرمودند نه تو را نخواهم کشت چرا که خداوند توبه تو را قبول می‌کند. کسانی که هنوز عشق و محبت ورزی پیامبر را نشناختند باید بدانند ایشان رحمت للعالمین است.

انصاریان اضافه کرد: ما باید همه جهانیان را درک کنیم تا بدانیم رحمت للعالمین به چه معنا است. این رحمت در وجود مقدس پیامبر در جریان است. حضرت می‌فرمایند خداوند صد رشته رحمت دارد که یک رشته آن را در دنیا ریخته است تا مادران با فرزندان و مردم با هم به واسطه این رشته محبت ارتباط تنگاتنگ دارند اما نود و نه رشته محبت را برای آخرت گذاشته شده تا به داد مردم برسد.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مکتب‌هایی که انسان‌ها انتخاب می‌کنند باید دقت کنند که این مکتب‌ها آنها را به سوی جهنم هدایت نکند مکتب اسلام انسان را به سوی بهشت هدایت می‌کند. پیامبر اسلام می‌فرمایند گاهی اوقات گناهکار فراموش می‌کند توبه کند و این حق برگردن مؤمنان است که آنان به جای او توبه کنند تا خدا از گناه او بگذرد؛ بنابراین مؤمنان باید برای دیگران از خداوند طلب استغفار کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.