پیشنهاد سردبیر

وزیر کشور گفت: کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت، آرامش، وفاق، امید و امیدآفرینی دارد.

وزیر کشور: بیش از هرزمان دیگری نیاز به وفاق و امید داریم

اسکندر مؤمنی وزیر کشور در جریان برنامه تلویزیونی صف اول در تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت کشور در دولت چهاردهم، گفت: وزارت کشور، استانداران و فرمانداران سیاست‌های کلان دولت را باید اجرا و پیگیری کنند. در وزارت کشور معاونتی به نام معاونت اقتصادی داریم که پیگیر سیاست‌های کلی کلان دولت در امور اقتصادی معیشتی و دولت است که در رده استانداری و فرمانداری حضور مؤثر دارد.
وی افزود: استانداران جایگاه ویژه‌ای دارند و به واسطه اینکه رئیس شورای تأمین هستند شاید مصوباتی برای قوای دیگر نیز داشته باشند. بنابراین نماینده کشور حاکمیت و دولت هستند و پیشبرد همه سیاست‌ها و اولویت‌های دولت محترم از طریق استانداران است.
وزیر کشور گفت: وزارت کشور به خاطر نقش راهبری نقش برجسته‌ای دارد. به همین دلیل از مهم‌ترین اولویت‌های ما تعیین استاندارانی است که این مشخصات و ویژگی‌ها را داشته باشند. باید مردم محور و مردم‌باور باشند و ایجاد هم‌افزایی کنند و از همه ظرفیت‌های استان جهت سرمایه‌گذاری بهره‌برداری کنند که اهداف کلی دولت پیاده شود.
وی افزود: رئیس جمهور محترم بارها تاکید فرمودند بر شعار وفاق ملی، در عمل نیز این را با تشکیل کابینه وفاق ملی اثبات کردند، چون معتقد هستند یک سلیقه و یک تفکر نمی‌تواند کشور را به تنهایی اداره کند و این نگاه و رویکرد باید تا سطح استانداران بخشداران و فرمانداران پیش رود. برای انتخاب استانداران ملاک‌هایی انتخاب شد که افراد شایسته انتخاب شوند. به همین خاطر کمیته تشکیل شد و شاخص‌هایی در نظر گرفتیم و بر اساس این شاخص‌ها پیشنهاداتی از جاهای مختلف، از جمله معتمدین، تشکل‌های مختلف و نمایندگان محترم می‌آید و در این کمیته بررسی می‌شود و در نهایت یک نفر از میان آنها انتخاب می‌شود. یکی از اولویت‌ها این است که افراد سابقه کار وزارت کشوری داشته باشند.
وی افزود: همچنین ترجیحاً کسانی باشند که جدید باشند و در آن استان استاندار نبوده باشند که بتوانند ایده‌های جدیدتری پیاده کند. به دنبال این هستیم که هرچه افراد را سریع‌تر انتخاب کنیم اما نباید دقت فدای سرعت شود. با انتخاب معاونت محترم سیاسی تسریع خواهد شد.
مؤمنی تصریح کرد: مردمداری و عدالت محوری گزینه‌ها باید جز شاخص‌های اصلی آن‌ها باشد. باید توسعه استان‌ها صرفاً در یک منطقه خاص نباشد. فرصت برابر باید برای همه مردم در همه مناطق ایجاد شود. کرامت و حرمت مردم را در نظر بگیرند این‌ها ویژگی‌هایی است که علاوه بر شاخص‌ها باید در برجسته در فردی که انتخاب می‌شود وجود داشته باشد که تحقق شعار وفاق ملی را داشته باشیم.
وزیر کشور گفت: کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت، آرامش، وفاق، امید و امیدآفرینی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.