پیشنهاد سردبیر

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به ناکامی جامعه جهانی در متوقف کردن جنگ در فلسطین اشغالی تاکید کرد: بدون برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس، امنیت و ثبات برقرار نخواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه: بدون برپایی کشور مستقل فلسطین، امنیت و ثبات برقرار نخواهد شد

«هاکان فیدان» در افتتاحیه نشست ورزای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره گفت: باید برای متوقف کردن این ماشین جنگی وحشی، در سطح کشورهای عربی، اسلامی یا اعضای سازمان ملل متحد، به صورت یکپارچه اقدام کنیم.

فیدان با اشاره به تاکید کشورش بر تلاش برای کمک به ملت فلسطین گفت که آنکارا تاکنون حدود ۶ هزار تن کمک برای مردم غزه ارسال کرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه از تلاش‌های مصر در زمینه رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و همکاری با قطر برای دستیابی به راه حلی برای آتش بس در نوار غزه تقدیر کرد.

هاکان فیدان خاطرنشان کرد: بدون برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس، هیچ گونه ثبات و امنیتی برقرار نخواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: جهان اسلام حداکثر تلاش را برای حفظ هویت اسلامی بیت المقدس به کار می گیرد و ما از تلاش‌های اتحادیه عرب در این زمینه تقدیر می‌کنیم.

 در حالی‌ که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.