پیشنهاد سردبیر

رئیس‌جمهور پیش از سفر به عراق گفت: ارتباط با کشورهای اسلامی از دیدار با عراق شروع می شود. امیدوارم با کشورهای اسلامی رابطه های خیلی خوب صمیمانه و برادرانه داشته باشیم.

پزشکیان: ارتباط با کشورهای اسلامی از دیدار با عراق شروع می‌شود

مسعود پزشکیان صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ پیش از ترک تهران به مقصد بغداد در پاویون فروشگاه مهرآباد درباره اهداف اولین سفر خارجی خود، اظهار کرد: این سفر  براساس سیاست هایی که از قبل اعلام شده و همچنین سیاست رهبر معظم انقلاب برای ارتباط صمیمی با همسایگان انجام می شود کشور عراق کشور دوست، مسلمان، همکار از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ماست و مرکز فرهنگ و علم و اندیشه اسلامی است. اولین سفر ما به این کشور است که همکاری های زیادی می توانیم با هم داشته باشیم. توافق نامه های زیادی آماده شده است تا امضا کنیم. تلاش عراق در اربعین قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: با مقامات بلندپایه عراق در بغداد دیدار دارم. به نجف و کربلا برای زیارت خواهم رفت. خیلی دلم می خواست در نجف به زیارت اعم علی بروم. تلاش ما در دولت این است راهی که امام علی برای عدالت، انصاف و وفاق نشان دادند را با قوت ادامه دهیم. به بصره،. اربیل و سلیمانیه سفر خواهم کرد. سفر بسیار خوبی برای ایجاد ارتباطات  روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی خواهند بود.

وی در پایان گفت: ارتباط با کشورهای اسلامی از دیدار با عراق شروع می شود. امیدوارم با کشورهای اسلامی رابطه های خیلی خوب صمیمانه و برادرانه داشته باشیم و مشکلات را از سر راه خود برداریم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.