پیشنهاد سردبیر

رسانه آمریکایی با اشاره به نزدیک شدن روسیه به پوکروفسک که شهری کلیدی در شرق اوکراین محسوب می‌شود، نوشت: اگر روسیه پوکروفسک را تحت کنترل خود درآورد، مزیت راهبردی بزرگی برای کنترل بقیه منطقه دونباس به دست خواهد آورد.

نیویورک‌تایمز: تصرف پوکروفسک، کلید کنترل روسیه بر دونباس است

قدس؛ شهر پوکروفسک در مرکز بسیاری از خطوط راه‌آهن و جاده‌ها در کل دونباس قرار دارد. بنابراین، حمله موفقیت‌آمیز روسیه خطوط اصلی تدارکات نیروها را در سنگرهای باقی مانده اوکراینی در سراسر منطقه قطع می‌کند و نیروهای مسکو را در موقعیت تهدید مواضع اوکراینی در جنوب شهر قرار می‌دهد.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته این چالش‌ها برای اوکراین دلهره‌آور است و نیروهای کی‌یف در برخی مواقع در ماه اوت، بیش از یک مایل در روز عقب‌نشینی می‌کردند.

اوضاع میدانی برای اوکراینی‌ها به این گونه است: ۲ خط متراکم از سنگربندی‌های اوکراینی بین خط مقدم و شهر باقی مانده است؛ با خندق‌های ضد تانک برای کاهش سرعت پیشروی خودروهای روسی و ده‌ها سنگر دایره‌ای برای محافظت از واحدهای پیاده نظام و خمپاره‌انداز.

نیویورک تایمز: کنترل بر پوکروفسک یک مزیت استراتژیک برای روسیه است
پیشروی نیروهای روسی به سمت پوکروفسک

به نوشته نیویورک تایمز، اوکراین در هفته گذشته نیروهای بیشتری را برای دفاع از خطوط اطراف پوکروفسک اعزام کرده است. روسیه از یک حمله مستقیم به سمت شهر خودداری کرده تا جنوب آن را برای گسترش جبهه و تهدید محاصره نیروهای اوکراینی بین پوکروفسک و شهر کوراخوف هدف قرار دهد. نیم دایره‌ای که روسیه در این منطقه ایجاد کرده، تاکتیکی است که به ایجاد «دیگ» معروف است.

پیشروی به سمت پوکروفسک موفق‌ترین بخش عملیات روسیه در تابستان امسال در دونباس بوده است. مسکو در جاهای دیگر، در امتداد بیشتر خط مقدم شرقی حملاتی انجام داد اما پس از ماه‌ها نبرد شدید، دستاوردهای ناچیزی داشت. باید گفت که حمله کلی روسیه در دونباس پرهزینه و افزایشی بوده است.

این روزنامه در ادامه به حمله غافلگیر کننده اوکراین در ماه اوت به منطقه کورسک در روسیه اشاره کرد و نوشت اگرچه کی‌یف دستاوردهای قابل توجهی در این عملیات داشته، تسلط آن بر دستاوردهای خود در روسیه هنوز در یک ضد حمله جدی آزمایش نشده است.

همزمان، روسیه به پیشروی در دونباس ادامه داده است و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته است که ارتش مسکو برای مقابله با پیشروی اوکراین در روسیه، نیروها را از این منطقه منحرف نخواهد کرد.

با این حال، این مرحله سریع جنگ ممکن است با باران‌های پاییزی که حرکت را در هر دو طرف محدود می‌کند، به پایان برسد، زیرا همه جاده‌ها به جز آسفالت به مسیرهای گل آلود تبدیل می‌شوند و برای وسایل نقلیه سنگین غیر قابل عبور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.