پیشنهاد سردبیر

کاخ کرملین طی بیانیه‌ای در واکنش به درخواست‌های مکرر اوکراین از غرب برای صدور مجوز حمله به خاک روسیه با سلاح‌های دوربرد گفت که در صورت وقوع این اتفاق، مسکو پاسخ مناسبی خواهد داد.

کرملین: در صورت حمله به خاک روسیه با موشک «اتکمز»، مسکو پاسخ مناسبی خواهد داد

کاخ کرملین امروز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر ایالات متحده به اوکراین اجازه دهد با موشک‌های دوربرد اتکمز (ATACMS) به روسیه حمله کند، مسکو نیز پاسخ مناسب خواهد داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بارها از غرب خواسته است تا به نیروهایش اجازه دهد از سلاح‌های دوربرد خود برای حمله به روسیه استفاده کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌های اعمال شده برای استفاده کی‌یف از سلاح‌های دوربرد مثل اتکمز را لغو خواهد کرد، گفت که دولت او اکنون در حال بررسی این موضوع است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که به نظر می رسد واشنگتن قبلاً تصمیم گرفته است به اوکراین اجازه دهد از این سلاح ها برای حملات دوربرد در داخل روسیه استفاده کند.

وی با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد، مسکو پاسخ مناسبی خواهد داد، افزود فعلا عملیات ویژه نظامی روسیه به عنوان پاسخ کافی به همه این حملات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.