پیشنهاد سردبیر

۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: 1011729

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم تل‌آویو برای تعویق سفر برنامه‌ریزی شده‌اش به سرزمین‌های اشغالی، این سفر خود را لغو کرد.

لغو سفر بورل به سرزمین‌های اشغالی

بورل در حال حاضر در جریان یک سفر منطقه‌ای برای گفت وگو در مورد تنش‌های منطقه‌ای کنونی بر سر جنگ جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه به مصر و لبنان رفته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش تر اعلام کرده بود که قصد دارد در جریان این سفر منطقه‌ای در روزهای ۱۴ و ۱۵ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریور) از رژیم صهیونیستی دیدار کند اما یسرائیل کاتس وزیر خارجه این رژیم از او خواست سفر خود به تل‌آویو را به اواخر اکتبر که مصادف با پایان دوران مسئولیت بورل در اتحادیه اروپا است به تعویق بیندازد.

بورل در واکنش به این درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به حییم رگو سفیر این رژیم در اتحادیه اروپا اعلام کرد که تصمیم گرفته است سفر خود به تل‌آویو را لغو کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل اینکه در ماه‌های اخیر بارها از عملکرد رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها انتقاد کرده و به تازگی نیز طرحی را برای تحریم برخی از وزرای این رژیم به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده بود، مورد انتقاد تل‌آویو قرار گرفته است.

بورل دلیل خود برای ارائه طرح تحریم برخی از وزرای رژیم صهیونیستی به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا را اظهارات نفرت‌پراکنانه ایتامار بن گویر وزیر افراطی امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم عنوان کرده بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در ماه مارس، رژیم صهیونیستی را متهم کرد که با ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، از گرسنگی به عنوان سلاحی علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده است.

 جوسپ بورل امروز (پنجشنبه) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق) نوشت: من از کشته‌ شدن ۶ کارمند آنروا پس از پنجمین حمله هواپیماهای اسرائیلی به مدرسه‌ای در النصیرات، عصبانی هستم.

وی بدون محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه افزود: نادیده گرفتن اصول اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه، به ویژه حمایت از غیرنظامیان، برای جامعه جهانی قابل قبول نیست و نباید باشد.

رژیم صهیونیستی روز گذشته مدرسه «الجاعونی» در اردوگاه النصیرات که محل اسکان غیرنظامیان آواره در مرکز غزه بود را بمباران کرد و در این جنایت، دست‌کم ۱۸ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به خانواده و عزیزان این کشته‌شدگان در پی بمباران رژیم صهیونیستی تسلیت گفت و در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: در میان کشته‌شدگان، مدیر پناهگاه آنروا و سایر اعضای تیمی بود که به آوارگان کمک می‌کردند.

بر اساس گزارش‌ها، این مدرسه از زمان آغاز جنگ غزه، پنج بار هدف حملات ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.