پیشنهاد سردبیر

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز (جمعه) گفت، مسکو طرح‌های پنتاگون برای شبیه‌سازی عواقب انفجار هسته‌ای در شرق اروپا و روسیه را ایده‌ای تحریک‌آمیز می‌داند.

اولیانوف: طرح آمریکا برای شبیه‌سازی انفجار هسته‌ای در شرق اروپا تحریک‌آمیز است

روز پنجشنبه، وزارت دفاع ایالات متحده یک مطالعه درباره تأثیرات بالقوه سلاح‌های هسته‌ای بر کشاورزی و محیط زیست، از جمله در اروپای شرقی و روسیه را مقرر کرد.

اولیانوف زمانی که از وی خواسته شد در مورد برنامه‌های پنتاگون اظهار نظر کند، به شبکه روسیا ۲۴ گفت: «من چنین قصدی از سوی پنتاگون نشنیده‌ام، اما فکر می‌کنم این یک ایده احمقانه است.»

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین افزود: «هیچکس هیچ چیز مثبتی در آن نمی‌بیند، زیرا این یک ایده تحریک‌آمیز است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم به این موضوع واکنشی نشان نداد. یک ایده احمقانه، احمقانه است.»

اولیانوف افزود، چنین شبیه‌سازی «ادامه روایت هسته‌ای کنونی» و «کاملا غیرمسئولانه» خواهد بود.

اولیانوف گفت در عین حال، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کارکنانش و همچنین همه هیئت‌های آژانس به خوبی می‌دانند که حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا توسط اوکراین انجام می‌شود، اما هیچ مدرکی برای آن ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام افزود: پهپادهایی که به نیروگاه حمله می‌کنند در مسیرهای نامشخص حرکت می‌کنند، بنابراین نمی‌توان ثابت کرد که این کی‌یف است که آنها را پرتاب می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.