پیشنهاد سردبیر

کاخ سفید به تهدید ناتو از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد.

کاخ سفید: تهدید ناتو از سوی پوتین به شدت خطرناک است

قدس؛ به نقل از فرانس ۲۴، کارین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که پس از گمانه‌زنی‌ها درباره صدور احتمالی جواز برای اوکراین جهت استفاده از موشک‌های دوربرد خارجی علیه روسیه، ناتو را تهدید کرد، واکنش نشان داد.

سخنگوی کاخ سفید در آستانه دیدار جو بایدن، رئیس جمهور اوکراین و کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس و گفت‌وگوی سران دو کشور درباره صدور مجوز استفاده از تسلیحات غربی برای کی‌یف جهت حمله به خاک روسیه، صحبت می‌کرد. وی در واکنش به اظهارات پوتین گفت: این لحن به شدت خطرناک است.

پوتین در اظهاراتی تهدیدآمیز درباره صدور چنین مجوزی برای اوکراین، گفته است: «این اقدام بدان معناست که اعضای ناتو، آمریکا و کشورهای اروپایی در حال جنگ مستقیم با روسیه هستند.»

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد که «کشورهای ناتو فقط در مورد استفاده احتمالی کی‌یف از سلاح‌های دوربرد غربی بحث نمی‌کنند، بلکه در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت کنند یا خیر.»

پوتین همچنین تاکید کرد که دخالت مستقیم غرب در مناقشه اوکراین ماهیت این جنگ را تغییر می‌دهد و روسیه مجبور خواهد شد بر اساس تهدیدهایی که از این طریق علیه مسکو ایجاد می‌شود، تصمیم بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.