پیشنهاد سردبیر

تمام راه‌ها به او ختم می‌شود در هنگامه‌ای که آبی‌های جنوب مدام بر درها و دروازه‌ها می کوبند و حوصله سر رفته خود را با گل‌های رنگارنگ تاخت می‌زنند.

ناگفته‌های میودراگ بوژوویچ از دریای آدریاتیک تا حوالیِ کارون/ هنوز چمدانم را باز نکردم!

به گزارش قدس آنلاین، میودراگ بوژوویچ فرمانده‌ای برخاسته از فراسوی دریای آدریاتیک با دو متر قامت و ۲ هزار آرزوی نارس در بعدازظهرهای داغ کارون به تکرار خاطرات خود در روستوف و ستاره سرخ می‌اندیشد. اینجا ایران است و شما صدای مردی  پنجاه‌شش‌ساله‌ای را می شنوید که روشنایی در دست‌های بلندش تکثیر می‌شود. مردی که در فصل تیزاب و توت به رستگاری خرمای مضافتی اهواز می‌اندیشد.

گپ و گفت ما با سکانداری که ۹٠ دقیقه تمام کنار نیمکت تیمش قدم می‌زند، پیش روی شماست.

* از ثانیه صفر تا ثانیه واپسین شما لحظه‌ای از لب خط جُنب نخوردید. سخت نیست؟

-آدم عاشق از پس طاقت فرساترین کارها بر می‌آید. شما عاشق روزنامه‌نگاری هستید و من عاشق مربیگری. این همه راه از مونته‌نگرو تا اینجا آمده‌ام که فوتبال زیبا تحویل تماشاگران دهم و در لذت بردن از فوتبال با شما سهیم باشم.این موضوع به من انرژی می دهد و مانع خستگی‌ام می‌شود.

*فوتبال چشم‌نواز به‌علاوه نتیجه. کسی به شما گفته اینجا برای بازی زیبا، به مربیان آنتراکت نمی‌دهند موسیو!

-همه جای دنیا این‌گونه است. من و همه مربیان روی طناب قدم می‌زنیم و از فردای خود خبر نداریم. من با استقلال خوزستان تیم مدعی استقلال تهران را بردم و در قزوین هم شکست نخوردم تا شما اصرار به مصاحبه داشته باشید. شک نکنید اگر سه هفته پیاپی ببازم نه شما و نه باشگاه، هیچ یک برایم دسته گل نمی‌فرستید. البته من ذاتاً به فوتبال تهاجمی و زیبا علاقه‌مندم و در همه این سال‌ها هرگز با دفاع اتوبوسی به مصاف حریفان نرفتم. بازی‌های روستوف و ستاره سرخ بلگراد در زمان مربیگری مرا اگر ببینید بیشتر به حرفم پی خواهید برد.

*شما نامزد سقوط در فصل پیش را به غول کُش این فصل بدل کرده‌اید. آنجا در اتمسفر اهواز چه اتفاقی افتاده که ورق عوض شده است؟

-ما برای گذشتگان احترام قائلیم و فقط می‌خواهیم استقلال خوزستان را در مهد فوتبال ایران به جایگاه حقیقی‌اش رهنمون کنیم. شخصاً به آینده امیدوارم و تصور می‌کنم روزهای خوبی در انتظار استقلال خوزستان خواهد بود. البته اگر بازیکنانم دچار نخوت و غرور نشوند، در هر بازی خودشان باشند و سمت خودخواهی نروند.

*نزدیک بود این نخوت در قزوین کار دستتان دهد!

-بارها گوشزد کرده‌ام با اتمام هر بازی عمر آن بازی به آخر می رسد و باید به آینده فکر کرد. البته ما در قزوین نمایش رضایت بخشی ارائه دادیم و با تکیه بر ضدحملات تا آستانه پیروزی پیش رفتیم. ضمن اینکه شمس آذر روز خوبی را سپری کرد و در لحظاتی برایمان دردسرساز شد. بله غرور بزرگ‌ترین آفت میدان فوتبال است.

*به نظر می رسد بر خلاف برخی تیم‌ها که بازیکن خارجی ناکارآمد جذب کرده‌اند، شما مهره‌های تأثیرگذاری را به خدمت گرفته‌اید. بیفوما دو گل تا اینجا زده و کاینا نونس و ساویو روبرتو نیز انصافاً خوب کار کردند؟

-این بازیکنان خیلی دیر به تیم پیوستند و زمان زیادی برای ایجاد هماهنگی میان آن ها و تیم در اختیار نداشتیم. قطعاً در هفته‌های پیش رو از این بهتر ظاهر خواهند شد. خوشحالم که روح جاه‌طلبی بر کالبد استقلال خوزستان دمیده شده و ما به سورپرایز لیگ تا اینجا بدل شده‌ایم. مطمئن باشید تا آخر در تیم من شایسته‌سالاری حاکم خواهد بود.

*حالا که با فضای اینجا بیشتر آشنا شدید، حتماً نظر صائب‌تری راجع به فوتبال ایران عرضه می‌کنید!

-فوتبال ایران سال‌هاست در قاره آسیا می‌درخشد و در رنکینگ فیفا نیز جایگاه قابل قبولی دارم. شما با این ظرفیت باز هم به جام جهانی خواهید رفت.خیالتان راحت.اما آنچه بیش از هر چیز در این مدت نظرم را جلب کرده، سرعت بالای توپچی‌های ایرانی است. بازیکنانی که از نگاه من قابلیت بازی در سطح اول فوتبال اروپا را دارند.

*فکر می‌کنید آخر فصل تیمتان روی کدام پله آرام بگیرد؟

-عقلانی نیست از حالا راجع به روز آخر پیشگویی کنیم، اما آنچه مسلم است شما امسال مردانی را خواهید دید که کاراکتر جدیدی برای استقلال خوزستان ترسیم خواهند کرد. من به آینده خوشبینم و البته حضور در جمع تیم‌های بالای جدول را در ذهن می پرورانم. تا ببینیم چه پیش می‌آید.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.