پیشنهاد سردبیر

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 1012193

بدون شک یکی از مهمترین کارهایی که با آن می توان فضای منزل را تغییر داد بازسازی خانه است.

همه چیز در مورد صفر تا صد بازسازی و نوسازی خانه

بازسازی این امکان را به کاربران می دهد با کمترین هزینه منزل خود را تغییر دهند و نیاز به خرید خانه نو نداشته باشند. حال اگر شما هم قصد بازسازی خانه خود را دارید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

باید بدانید که بازسازی و نوسازی خانه  در مدل های مختلفی انجام می گیرد که عبارتند از:

  • بازسازی خانه های کلنگی و تبدیل به خانه سنتی: در این روش بازسازی ساختمان، جزئیات سنتی و فرهنگی خانه حفظ می شود. همچنین در بازسازی آن سعی می شود از متریال هایی مثل آجر، سنگ و چوب استفاده شود تا اصالت و معماری سنتی خانه حفظ شود.
  • بازسازی ساختمان های قدیمی و تبدیل به خانه مدرن: بسیاری از کاربران از جلوه ها و معماری سنتی خانه خود خسته شده اند. در این روش بازسازی از فناوری ها و متریال های مدرن استفاده می شود و به گونه ای طراحی داخلی خانه را تغییر می دهند که خانه کاملا شکل و شمایل مدرن بگیرد.
  • تعمیر یا تعویض سیستم های گرمایشی و سرمایشی و برق یا لوله کشی ها: همیشه بازسازی منازل مربوط به ظاهر خانه نمی شود. در برخی مواقع سیستم های ایمنی و ساختاری خانه دچار مشکل می شوند و نیاز به بروز شدن دارند. در این مدل بازسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی یا لوله کشی های آب یا تاسیسات برق تعمیر و تعویض می شوند و سیستم های هوشمند جایگزین آن ها می شوند.
  • گچکاری، رنگ کردن یا نصب کاغذی دیواری و کفپوش: بسیاری از کاربران فقط می خواهند ظاهر منزل خود را تغییر دهند. در این نوع بازسازی بخش هایی مثل دیوار، سقف و کف بازسازی می شود. با رنگ آمیزی دیوار، گچکاری یا کاغذ دیواری و کفپوش ظاهر خانه ها به شدت تغییر و جلوه زیباتری پیدا می کنند.
  • تخریب در ساختمان: نوع دیگری از بازسازی به منظور افزایش استحکام ساختمان انجام می گیرد. در این روش باید یکسری دیوار و ستون به ساختمان اضافه یا حذف شوند. بنابراین بازسازی ساختمان نیاز به تخریب دارد.

بازسازی و نوسازی خانه

ایده های بازسازی و نوسازی خانه

هر خانه ای از بخش های متفاوتی تشکیل شده است. بازسازی خانه می تواند فقط در یکی از این بخش ها انجام گیرد و یا تمام قسمت های خانه متحول شود. البته بازسازی به دو صورت سطحی و اساسی انجام می گیرد. در بازسازی سطحی فقط ظاهر خانه تغییر و تعویض می شود. اما در بازسازی اساسی بخش های اصلی مثل ستون، دیوار یا سیستم های ایمنی و تاسیسات خانه عوض می شوند.

با توجه به این موضوع بازسازی های مختلفی می توان بر روی یک خانه انجام داد که از جمله آن می توان به به بازسازی آشپزخانه، هال و پذیرایی، اتاق خواب و حمام و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

بازسازی و نوسازی آشپزخانه

یکی از مهمترین قسمت های هر خانه ای که روی ظاهر خانه تاثیر می گذارد آشپزخانه است. از طرف دیگر خانم ها اغلب وقت خود را در این قسمت سپری می کنند. آشپزخانه قلب خانه است و ساکنین خانه چندین بار در روز در این قسمت دور هم جمع می شوند. به همین دلیل کهنه و قدیمی شدن یا خراب شدن تاسیسات آشپزخانه می تواند بر روی روحیه آن ها تاثیر بگذارد. به همین دلیل یکی از اولین اولویت های افراد در زمان نوسازی و بازسازی، تغییر دادن آشپزخانه است.

کاربران می توانند هم با تغییرات جزئی و هم بزرگ تغییر اساسی در آشپزخانه ایجاد کنند. بازسازی آشپزخانه نیز هم به صورت اساسی و هم سطحی امکانپذیر است. در تغییرات سطحی می توان کابینت ها، رنگ، سرامیک و کفپوش های آشپزخانه را تغییر داد. در تغییرات اساسی تمام تاسیسات آب و برق، نورپردازی و سیستم تهویه آشپزخانه تعویض می شود.

بازسازی و نوسازی خانه

پذیرایی و نشیمن

مهمترین قسمت هر خانه ای قسمت نشیمن و پذیرایی است. چرا که افراد جدید یا حتی ساکنین بیشترین وقت خود را در این قسمت می گذارند. همچنین این قسمت بزرگترین قسمت خانه است. لذا بر روی زیبایی و جذابیت خانه تاثیر مستقیم می گذارد. البته بازسازی نشیمن به اندازه آشپزخانه ریزه کاری ندارد و در مدت زمان کمتری انجام می گیرد.

کاربران می توانند هم بازسازی سطحی و هم اساسی در این قسمت انجام دهند. از جمله این بازسازی ها می توان به تغییر و تعویض کفپوش، رنگ آمیزی و گچکاری دیوار و سقف، جابجایی سیم کشی های برق، تغییر دادن سیستم های سرمایشی و گرمایشی و ... اشاره کرد.

حمام و سرویس بهداشتی

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی نیز برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. این بازسازی می تواند شامل تغییر و تعویض کاشی و سرامیک کف و دیوارها، تغییر دادن لوله کشی های آب، اضافه کردن تجهیزات مدرن بهداشتی، اضافه کردن وان، دوش، توالت و روشویی جدید، ایجاد یک فضای جداگانه برای دوش و ... باشد.

هال و راهروی خانه

هال و راهرو نیز تاثیر بسزایی در زیبایی خانه دارند. مهمانان در قدم اول وارد این بخش می شوند. بنابراین کاربران می توانند با یکسری تغییرات سطحی یا اساسی زیبایی و جذابیت این بخش را افزایش دهند. مثلا می توان ورودی خانه را تغییر داد یا ستون هایی را حذف یا اضافه کرد. می توان رنگ دیوارهای این قسمت را تغییر داد و ... .

بازسازی و نوسازی خانه

نکات مهم

  • حتما قبل از شروع بازسازی بودجه ای برای این پروژه در نظر بگیرید.
  • تعیین کنید می خواهید چه قسمت هایی از خانه را تغییر دهد و حتما سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید.
  • انتخاب کنید هر فضایی چه رنگی داشته باشد.
  • مشخص کنید شکل و ابعاد هر قسمت از خانه چگونه باید باشد.
  • تعیین کنید اغلب نور ساختمان شما از نور طبیعی تامین شود یا نور مصنوعی.
  • حتما یک تیم مهندسی و طراحی حرفه ای انتخاب کنید که در زمینه بازسازی و نوسازی متخصص باشند.

مراحل بازسازی و نوسازی خانه

  • در قدم اول نوع بازسازی را تعیین کنید. اینکه می خواهید خانه شما سبک مدرن داشته باشد یا سنتی یا اینکه بازسازی شما نیاز به تخریب ساختمان دارد یا خیر.
  • سپس بر اساس سلیقه و نظرتان طرح و طراحی خانه را تعیین کنید. این طراحی شامل رنگ، معماری، متریال ها و ... می باشد.
  • اجازه دهید بخش هایی که نیاز به تخریب دارند حتما تخریب شوند.
  • قبل از شروع پروژه مصالح مورد نیاز را تامین کنید.
  • حتما درب و پنجره ها را در زمان بازسازی خانه عوض کنید. این کار هم در مصرف انرژی کمک می کند و هم سبب افزایش زیبایی خانه می شود.
  • اگر از نظر بودجه مشکل ندارید بخش هایی مثل حمام مستر، تراس یا جزیره آشپزخانه به خانه اضافه کنید.

بازسازی خانه با بهترین گروه ساختمانی گروه ساختمانی

یکی از مهمترین فاکتورها در زمان بازسازی و نوسازی خانه انتخاب یک تیم ساخت و ساز حرفه ای است. در این راستا گروه ساختمانی امین امیری با بهره گیری از کادری مجرب و سال ها تجربه تخصصی در زمینه بازسازی و نوسازی، طراحی و دکوراسیون داخلی، ساخت و طراحی ویلا به شما کمک می کند. در صورت نیاز به بازسازی خانه می توانید با کارشناسان متخصص این مجموعه تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.