پیشنهاد سردبیر

در گوشه‌ای از نمایشگاه ایران نوشت مشهد، مدرسه‌ای از غزه دیده می‌شود که زیر بمباران‌های شدید دانش‌آموزان و معلمانش را از دست داده است. تصاویر شهدای دانش‌آموز فلسطینی این مدرسه میان خاک و خون نظر خیلی‌ها را به خودش جلب می‌کند.

تدریس مقاومت در کلاس درس دانش‌آموزان شهید غزه

به گزارش قدس خراسان، در گوشه‌ای از نمایشگاه ایران نوشت مشهد، مدرسه‌ای از غزه دیده می‌شود که زیر بمباران‌های شدید دانش‌آموزان و معلمانش را از دست داده است. تصاویر شهدای دانش‌آموز فلسطینی این مدرسه میان خاک و خون نظر خیلی‌ها را به خودش جلب می‌کند.

بازدیدکنندگان نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی یا همان «ایران نوشت» محال است به این نقطه نمایشگاه برسند و لحظاتی با دانش‌آموزان غزه در مدرسه‌ای که نماد مقاومت در این نمایشگاه شده است، سپری نکنند. 

مدرسه مقاومت با تصاویر دانش‌آموزان شهید
وقتی از مادری که با دختر دبستانی‌اش و کودکی که داخل کالسکه نشسته از دخترش با این مدرسه عکس می‌گیرد، در مورد تصویرسازی این مدرسه می‌پرسم، می‌گوید: بچه‌هایمان در این روزها و در طول یک سال گذشته از غزه و مظلومیت مردم و بچه‌های فلسطینی بسیار شنیده‌اند اما اینجا حال و هوای دیگری برای آن‌ها دارد انگار همه چیز ملموس‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کردیم.
او ادامه می‌دهد: دخترم با دیدن اینجا به ناگاه پیشنهاد داد نزدیک‌تر شویم و کنار تصاویر دانش‌آموزان شهید مدرسه غزه عکس بگیریم. این عکس‌ها یادگار می‌ماند برای بچه‌ها تا از آنچه این روزها در غزه می‌گذرد بیشتر بدانند و تصویری واضح‌تر در ذهنشان از ظلم رژیم کودک‌کش اسرائیل باقی بماند.
خانواده دیگری که در حال بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه ایران نوشت هستند به غرفه مدرسه غزه که می‌رسند کنجکاو می‌شوند که این فضا چیست، نزدیک‌تر که می‌شوند همه چیز برایشان روشن می‌شود. دو دختر و یک پسر این خانواده عکس‌های دانش‌آموزان شهید غزه‌ای که روی میز کلاس مدرسه به ردیف چیده شده را نشان همدیگر می‌دهند و آن‌ها نیز از پدرشان درخواست می‌کنند تصویرشان با این مدرسه مظلوم را ثبت کند. کار عکس گرفتنشان که تمام می‌شود از پدر خانواده نظرش را در مورد مدرسه غزه می‌پرسم. او می‌گوید: این دانش‌آموزان که عکس‌های تک‌تک آن‌ها اینجاست هر کدامشان نمادی از مقاومت هستند. همه آن‌ها باید به بچه‌های ما شناسانده شوند من به فرزندانم توضیح دادم این بچه‌ها هر کدامشان دوست داشتند در شروع سال تحصیلی در مدرسه شهرشان مشغول به تحصیل شوند و پیش از شروع سال تحصیلی مثل شما که اینجا آمدید و نوشت‌افزار می‌خرید، دوست داشتند در بازارهای غزه بگردند و کیف و کتاب و دفتر برای حضور در کلاس بخرند، اما ظلم و جنایت رژیم غاصب سبب شد تا نبودشان با عکس‌هایشان اینچنین برای فرزندانمان به نماد مقاومت تبدیل شود، این کلاس برای فرزندانمان از هر کلاس درسی آموزه‌های مقاومتی و استکبارستیزی بیشتری دارد.

فقط قهرمانان ایرانی 
مرزهای مقاومت در نمایشگاه «ایران نوشت» مشهد که در مجاورت حرم مطهر رضوی برپا شده تنها به مدرسه غزه و دانش‌آموزان شهیدش ختم نمی‌شود، اینجا تصاویر قهرمانان ملی مقاومت خودمان نیز روی دفتر و کیف و حتی لباس‌هایی که در برخی از غرفه‌ها به فروش می‌رسد، دیده می‌شود. دختری با کاپشن صورتی و گوشواره‌های قلبی نیز اینجا هست! دیدن عکس قهرمانان مقاومت ایران عزیزمان روی نوشت‌افزار تمام ایرانی نمایشگاه چه حس خوبی دارد. 
اینجا از بتمن و سوپرمن، جومونگ و سوسانو، بن‌تن و باب اسفنجی، رونالدو و مسی روی نوشت‌افزارها خبری نیست، آن‌ها غایبان این نمایشگاه کاملاً ایرانی هستند، به ‌جای آن‌ها تا دلتان بخواهد تصاویر شهدای قهرمان کشورمان را می‌بینید، گل سرسبدشان حاج‌قاسم است و امسال در نخستین سال نبود رئیس جمهور شهید، تصویر شهید سیدابراهیم رئیسی را هم کنار خود می‌بینید. ابراهیم هادی، شهید بامرام و ورزشکار سال‌های دفاع مقدس و شهید حججی نیز جلد دفاتر و نوشت‌افزار مختلف را زیباتر از قبل کرده‌اند. جای فوتبالیست‌های خارجی را هم تصاویر ملی‌پوشان فوتبال خودمان گرفته که حسی عجیب از میهن‌پرستی به دانش‌آموزان منتقل می‌کند. بچه زرنگ و پسر دلفینی هم روی برخی از ملزومات و نوشت‌افزارها ارائه شده در نمایشگاه «ایران نوشت» مشهد باب اسفنجی و بن‌تن را محو حضور خود کرده‌اند.

کوتاه از نمایشگاه ایران نوشت
غرفه‌های نمایشگاه هر کدام مراجعه‌کنندگان خاص خودش را دارد و خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در حال خرید نوشت‌افزار مورد نیاز خود هستند. غرفه‌ای هم وجود دارد که یک جلد کتاب داستان رایگان به هر کدام از بچه‌ها هدیه می‌دهد که مورد استقبال مردم قرار گرفته و شلوغ است. 
با چند نفری از مراجعه‌کنندگان چه زائر و چه مجاور امام رضا(ع) که همکلام شدم و نظرشان را در مورد نمایشگاه پرسیدم خیلی‌هایشان از برپایی چنین نمایشگاهی در آستانه سال تحصیلی رضایت داشتند و البته افتخار می‌کردند به خرید نوشت‌افزاری که کاملاً ایرانی و تولید داخل است. زائران نیز خیلی رضایت داشتند از اینکه این نمایشگاه در مجاورت حرم برپا شده اما مجاوران حرفشان و پیشنهادشان این بود که به علت شلوغی اطراف حرم مطهر رضوی در روزهای پایانی شهریور این نمایشگاه در مکانی خلوت‌تر برای مشهدی‌ها برگزار شود، بهتر است. با وجود این هم زائران و هم مجاوران از کیفیت اقلام ارائه شده و تا حدود زیادی از قیمت اجناس رضایت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.