پیشنهاد سردبیر

دمیتری مدودف تهدید کرد در صورتی که اوکراین با موشک های غربی به عمق خاک روسیه شلیک کند، مسکو قادر است بدون تسلیحات هسته ای، پایتخت اوکراین را از روی نقشه جغرافیایی محو کند.

تهدید روسیه: پایتخت اوکراین را به نقطه ای خاکستری و ذوب شده تبدیل می کنیم

مقامات مسکو تهدید کردند در صورتی که اوکراین بخواهد با استفاده از تسلیحات غربی حملاتی موشکی را به عمق خاک روسیه ترتیب دهد، آن قدر توانایی دارند که بدون استفاده از تسلیحات هسته ای، شهر "کی یف" را به نقطه ای خاکستری و ذوب شده تبدیل کنند.

دمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه که معمولا تهدیدات آتشین مسکو را بازتاب می دهد، تهدید کرد، در صورت استفاده اوکراین از موشک های غربی برای حمله به عمق خاک روسیه، روسیه این توانایی را دارد که بدون استفاده از سلاح هسته ای، پایتخت اوکراین را از روی نقشه جغرافیایی محو کند.

وی تهدید کرد، که مسکو می‌تواند از برخی از زرادخانه‌های جدید غیرهسته‌ای خود برای محو کردن کی یف از روی نقشه استفاده کند.

او در پیام رسان تلگرام نوشت: در صورت حمله اوکراین با موشک به عمق خاک روسیه، کی یف به نقطه ای بزرگ، خاکستری و ذوب شده به جای " مادر شهرهای روسیه" تبدیل می شود."

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز مدعی شد که رهبران غربی پیشتر تصمیم گرفته بودند که اوکراین از موشک‌های دوربرد استفاده کند و به کی‌یف اطلاع داده بودند و مسکو را مجبور کردند با اقدامات خود پاسخ دهد.

ریابکوف گفت: «تصمیم (غرب) گرفته شده و مجوز به اوکراین داده شده، بنابراین ما برای همه چیز آماده ایم... و ما به گونه ای واکنش نشان خواهیم داد که زیبا نباشد."

در نشست روز جمعه بین نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن، دو مقام غربی در مورد اعطای چراغ سبز بالقوه به اوکراین برای شلیک موشک‌های دوربرد انگلیسی "طوفان سایه" به اهدافی در عمق خاک روسیه بحث کردند.

با این حال، رهبران آمریکا و انگلیس درباره هیچ گونه تغییر سیاستی در مورد استفاده اوکراین از تسلیحات تهاجمی جدید علیه روسیه، تصمیمی نگرفتند.

روز شنبه (دیروز)، اوکراین مجددا تقاضای خود را از رهبران غربی برای کاهش محدودیت ها در استفاده از موشک های اعطا شده غربی برای حمله به روسیه، تجدید کرد.

"آندری یرماک" مشاور رئیس جمهوری اوکراین گفت: "ترور روسیه از انبارهای سلاح، فرودگاه ها و پایگاه های نظامی در داخل فدراسیون روسیه آغاز می شود. اجازه حمله به عمق روسیه سرعت بیشتری خواهد گرفت."

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ فدراسیون روسیه روز پنجشنبه هشدار داد که اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد ارایه‌شده توسط کشورهای عضو ناتو برای حمله بیشتر به داخل خاک روسیه، به منزله دخالت مستقیم کشورهای غربی در جنگ است.

در همین حال، به گفته مقامات، روسیه روز شنبه پایتخت اوکراین و سایر شهرهای این کشور با ده ها پهپاد و موشک روسی به رگبار بسته شد.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.