پیشنهاد سردبیر

دبیرکل کمیته ملی المپیک، روند تنیس ایران را رو به رشد دانست اما عنوان کرد که هنوز تنیسورهای ایرانی فاصله زیادی با دنیا دارند.

مناف هاشمی: روند تنیس ایران رو به رشد است/ برای درخشش در لس‌آنجلس، ۴ سال هم زمان کمی است

مناف هاشمی در حاشیه اختتامیه هفته نخست مسابقات تور جهانی تنیس مردان( فیوچرز) در جمع خبرنگاران، گفت: وقتی فدراسیون بتواند ۸ هفته میزبانی کشورهای مختلف برای برگزاری تور جهانی باشد، جای خوشحالی دارد. در این دوره ۱۷ کشور شرکت کردند. تنیس ایران ظرفیت خوبی دارد، اما فاصله با تنیس دنیا زیاد است. تنیس ایران در چند سال اخیر توسعه خوبی داشته و امیدواریم که بتوانیم در آینده تنیس ایران را در سطح آسیا و المپیک ببینیم، اما راهی طولانی در پیش داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای توسعه تنیس باید بخش خصوصی وارد میدان شود، اظهار داشت: وزارت ورزش باید بخش خصوصی را فعال کند تا باشگاه‌های بیشتری در بخش تنیس داشته باشیم و زمین‌هایی که در تهران و استان‌ها داریم، فعال‌تر شوند. البته در حوزه زیرساخت‌ها و امکانات در دوره وزیر جدید ورزش با توجه به روحیات عمرانی و اجرایی دنیامالی، دوره متفاوتی خواهد بود.

هاشمی  درباره اعزام این رشته به بازی‌های آسیایی ناگویا، تصریح کرد: در بازی‌های آسیایی هانگژو با توجه به اینکه روند تنیس، رو به رشد و توسعه بود، به این مسابقات اعزام شد و امروز هم تا بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن فرصت وجود دارد و شرایط آنها را مدنظر خواهیم داشت، اما ملاک ما مدال‌آوری است.

وی هچنین درباره برنامه‌ریزی جهت المپیک ۲۰۲۸ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا، یادآور شد: برای بازی‌های آسیایی با توجه به فاصله ۲ ساله تا آغاز مسابقات، یک برنامه دو ساله خواهیم داشت و برای المپیک لس‌آنجلس و تکرار موفقیت‌های پاریس، ۴ سالی هم فرصت داریم زمان کمی است و باید از همین امروز شروع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.