پیشنهاد سردبیر

فرستاده ویژه آمریکا در لبنان، به رهبران اسرائیل هشدار داده است که تشدید درگیری و تنش با حزب‌الله لبنان می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود و در عین حال به هدف اسرائیل برای بازگرداندن ساکنان آواره در شمال این کشور به خانه‌هایشان آسیب میرساند.

هشدار فرستاده آمریکا به اسرائیل درباره تشدید تنش با لبنان

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که « عاموس هوخشتاین فرستاده و نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور لبنان، به مقامات اسرائیلی همچنین گفته است که واشنگتن همچنان به راه حل دیپلماتیک برای بحران در مرز اسرائیل و لبنان متعهد است.»

بر خلاف ادعای مسئولان رژیم اسرائیل مبنی بر آمادگی برای جنگ با حزب الله، فرستاده آمریکا در لبنان به وزیر جنگ این رژیم هشدار داد که آغاز چنین جنگی، می‌تواند به جنگ منطقه‌ای ختم شود.

اودر دیدار با یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل تصریح کرد: «ما بر این باوریم که گسترش جنگ اسرائیل با لبنان راه بازگرداندن ساکنان شمال به خانه هایشان نیست».

وی ادامه داد: راهکار سیاسی با لبنان شاید شامل توافقی باشد که این توافق مربوط به غزه خواهد بود.

وزیر جنگ اسرائیل نیز پس از این دیدار ادعا کرد که «تنها راه بازگرداندن شهروندان ما به خانه هایشان در شمال، انجام عملیات نظامی علیه حزب الله است.»

سازمان رادیو تلویزیون اسرائیل اخیراً به نقل از منابع خود گزارش داد که آمریکا قصد دارد تشدید تنش در جبهه لبنان را تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور به تعویق بیندازد.

شبکه ۱۳ اسرائیل نیز گزارش داد، فرماندهان امنیتی اسرائیل در نشستی که اخیرا برگزار کرده بودند، گفتند که احتمالاً تنش نظامی در مرز با لبنان هرچه سریعتر رخ خواهد داد. مسئولان اسرائیلی می‌گویند که مذاکرات هوخشتاین در فلسطین اشغالی تا کنون هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است که منجر به یک راهکار دیپلماتیک شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.