پیشنهاد سردبیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین حضور خود در برنامه هنری با جمعی از هنرمندان پیشکسوت دیدار کرد.

آغاز برنامه‌های وزیر فرهنگ با دیدار هنرمندان پیشکسوت

سید عباس صالحی، شامگاه دوشنبه ۲۶ شهریور ماه در گردهمایی هنرمندان پیشکسوت که به مناسبت دوازدهمین سالروز تاسیس این موسسه تشکیل شده بود، حضور پیدا کرد.
در این گردهمایی احمد مسجدجامعی و سید محمد حسینی وزیران پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آبادی ، معاون هنری پیشین و کاراندیش نیز صالحی را همراهی کردند. همچنین عارف نیا به نیابت از رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی و فرزند شهید رجایی هم حضور داشتند.

در آغاز برنامه،عباس عظیمی، مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت با خیرمقدم گویی به هنرمندان و وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار ارتقای بودجه موسسه هنرمندان پیشکسوت شد و گفت: هشت ماه است که به علت کمک قبلی که از رئیس جمهوری پیشین دریافت کرده ایم، کمکی به ما نشده است.
در ادامه، صالحی با ابراز خوشنودی از حضور در جمع هنرمندان عذرخواهی کرد که امشب به مدت کوتاهی امکان حضور در این جمع را خواهد داشت و خطاب به هنرمندان حاضر در برنامه تاکید کرد: در آینده بیش از این یکدیگر را خواهیم دید و بیشتر شنونده دغدغه دوستان هنرمندان خواهم بود.
او اضافه کرد:ایران عزیز ما که عمر حیات تاریخی اش به چندین هزار سال می رسد، نه به مرزهای جغرافیایی اش و نه به قدرت و جمعیتش ایران نبوده بلکه آنچه آن را ایران زمین نگه داشته، فرهنگ این کشور است.
صالحی افزود:وقتی چنین نگاهی به ایران و ایرانی بودن خود داریم، عزیزان هنرمند ما قلب کشورمان به شمار می آیند و همه وظیفه داریم به آنان خدمت کنیم.
امیدوارم در دوره دومی که توفیق خدمت داریم، از تجربه دوره اول بهره ببریم و از ضعف های خود بکاهم و به نقاط قوت بیفزایم.

در ادامه، عباس جهانگیریان، نمایشنامه نویس و داستان نویس به نمایندگی از جامعه هنری، نوشتاری را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد.
او در این نوشتار خواستار تکریم هنرمندان پیشکسوت شد.
سپس تابلویی به عنوان هدیه حضور سید عباس صالحی در وزارت ارشاد به او اهدا شد.
این هدیه با حضور چهره هایی همانند عنایت بخشی، احمد مسجد جامعی، محمود سالاری، داریوش ارجمند، هوشنگ توکلی، حمید شاه آبادی به وزیر فرهنگ اهدا شد.
پخش تصاویری از هنرمندان درباره موسسه هنرمندان پیشکسوت از دیگر بخش های این برنامه بود که با حضور چهره هایی همچون بهزاد فراهانی، فهیمه رحیم نیا، فریده سپاه منصور، احترام برومند، اسماعیل خلج، منصور خلج، فرزانه نشاط خواه، جمشید جهانزاده، عباس جهانگیریان، تاجبخش فناییان،محمد شیری، نظام کیایی، آتش تقی پور، محمد ساربان، بهمن عبدی، محمد علی بنی اسدی، رضا بابک، ناصر اقایی، علی پویان، حسین پرستار، اکبر رحمتی، داود فتحعلی بیگی، منوچهر آذری، اسماعیل محرابی، سعید امیرسلیمانی، محمد موسوی، امیر حسین سمیعی، اکبر زنجان پور، نصرالله قادری، جهانگیر الماسی، مجید قناد، شهلا میلانی، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، فریدون شهبازیان، داود موساییان، فرج علی پور، سعید ثابت، هادی منتظری، غلامرضا موسوی، مریم نشیبا، اصغر همت ، احمد عربانی، جلیل فرجاد و ... برگزار شد.
در بخش پایانی قطعه ای موسیقی توسط فرج علی پور از نوازندگان پیشکسوت خطه لرستان اجرا شد.

در پایان برنامه از هنرمندانی همچون فریدون شهبازیان، شفیع خالقی، امیر صادقی(شاعر و شاهنامه پژوه)و نیز علیرضا سعیدی، خبرنگار مهر، شیما غفاری و ندا ال طیب از ایسنا ، مینا آتشی از خبرگزاری صبا، مرضیه سلیمانی در بخش رسانه‌ها تقدیر شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.