پیشنهاد سردبیر

این اقدام رژیم صهیونیستی، از هر منظر یک حرکت ۱۰۰ درصد تروریستی است و می تواند دیگ جوشان تنش های منطقه را سر ریز کرده و به بحران بزرگ منطقه ای منجر شود

اقدام ۱۰۰ درصد تروریستی «باند تبهکار» علیه حزب الله / زخمی شدن شماری از مردم لبنان در پی هک دستگاه‌های بی سیم و انفجار آنها

در تقریبا یک سالگی عملیات طوفان الاقصی، تحولات در شمال سرزمین های اشغالی بوی جنگ می دهد. آتش باری مداوم حزب الله و رژیم صهیونیستی علیه اهداف یکدیگر در حالی ادامه دارد که شامگاه دوشنبه کابینه جنگ اسرائیل با گسترش اهداف جنگ علیه لبنان به بهانه بازگردان شهرک نشینان آواره به خانه هایشان خبر داد.

پیرو این اخبار رخدادی دیگر که روز گذشته به وقوع پیوست تنش ها را به حد انفجار رسانده است. در این مسیر منابع محلی لبنانی بعد از ظهر دیروز از وقوع یک حادثه امنیتی و زخمی شدن چندین تن خبر دادند. این رسانه ها می‌گویند بعد از انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی «پیجر»، چند نفر در ضاحیه جنوبی زخمی شده‌اند. پیجر یک وسیله پیام گیر ارتباطی قابل حمل می باشد. ‌شخص ارسال کننده با گرفتن شماره پیجر طرف مقابل پیام عددی، حرفی یا صوتی خود را ارسال می‌کند. گفته می شود هکرهای رژیم صهیونیستی به وسایل ارتباطی و بی سیم اعضای حزب الله نفوذ کرده و آنها را منفجر کرد. رویترز به نقل از منابع امنیتی نوشت: وسایل ارتباطی منفجر شده شرکت آمریکایی موتورلا در لبنان جدیدترین مدلی است که حزب الله در ماه‌های اخیر وارد کرده است. انفجارها به صورت همزمان و گاهی به طور پیاپی و در مناطق مختلف لبنان رخ داده و طبق اعلام منابع امنیتی بیش از ۱ هزار تن در این اقدام تروریستی زخمی شده‌اند (تا لحظه تنظیم گزارش). در چندین نقطه از دمشق هم گزارش انفجار مشابه مخابره شده است. مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت هم بر اثر انفجار پیجر دچار زخم سطحی شده و برای درمان راهی بیمارستان شده است.

اقدام ۱۰۰ درصد تروریستی «باند تبهکار» علیه حزب الله / زخمی شدن شماری از مردم لبنان در پی هک دستگاه‌های بی سیم و انفجار آنها

نخستین بیانیه حزب الله

در پی این اتفاق حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای به بیان جزئیات حادثه پرداخت. در این بیانیه آمده است: در حدود ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه، تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام که به "پیجر" معروف هستند و در اختیار تعدادی از کارکنان واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله قرار داشتند، منفجر شدند. این انفجارهای علتی نامعلوم تاکنون منجر به شهادت یک کودک و دو برادر و زخمی شدن تعداد زیادی شده است.

در ادامه تصریح شده: در حال حاضر، دستگاه‌های تخصصی حزب‌الله در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای شناسایی علل این انفجارهای هم‌زمان هستند. از اهالی محترم نیز می‌خواهیم که از شایعات و اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده‌ای که توسط برخی نهادها برای جنگ روانی به نفع دشمن صهیونیستی پخش می‌شود، دوری کنند. به‌ویژه اینکه این مسائل همراه با تهدیدها و بزرگ‌نمایی‌های دشمن صهیونیستی و ادعای تغییر وضعیت در شمال است. ما تأکید می‌کنیم که مقاومت در تمامی سطوح و واحدهای مختلف خود در بالاترین سطح آمادگی برای دفاع از لبنان و مردم پایدارش قرار دارد.

اقدام ۱۰۰ درصد تروریستی «باند تبهکار» علیه حزب الله / زخمی شدن شماری از مردم لبنان در پی هک دستگاه‌های بی سیم و انفجار آنها

یک عملیات هکری بی‌سابقه

در این وانفسا یک مسئول پیشین شاباک انفجار دستگاه‌های ارتباطی صدها نیروی حزب الله را یک عملیات هکری بی‌سابقه خوانده است. توپاز لوک، یکی از دستیاران و سخنگوهای بنیامین نتانیاهو هم بعد از انفجارهای بیروت به صورت تلویحی نقش تل آویو در این انفجارها را تأیید کرده بود. دفتر نخست‌وزیر ولی تلاش کرده با گفتن اینکه او از چند ماه پیش دیگر سخنگوی نتانیاهو نیست از اظهارات او فاصله بگیرد. رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند دفتر نتانیاهو به تمامی اعضای کابینه ائتلافی دستور داده فعلا از انجام مصاحبه خودداری کنند.

این اقدام رژیم صهیونیستی، از هر منظر یک حرکت ۱۰۰ درصد تروریستی است. با این حال برخی منبع اسرائیلی با هدف توجیه آن عملیات سایبری اخیر را واکنشی به تلاش حزب‌الله برای ترور آویو کوخاوی، رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل خوانده اند. حرکت اخیر اشغالگران صهیونیست اما می تواند دیگ جوشان تنش های منطقه را سر ریز کرده و به بحران بزرگ منطقه ای منجر شود. این در حالی است که کارشناسان و مقامات نظامی سابق رژیم صهیونیستی بارها نسبت به خطرات جنگ افروزی تل آویو علیه لبنان هشدار داده‌اند. مخالفت با چنین روندی تا جایی است که "یوآو گالانت" وزیر دفاع به علت مخالفت با شخص نتانیاهو در استانه برکنای قرار دارد.

نگرانی آمریکا از حمله اسرائیل به لبنان

دکتر مهدی شکیبایی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با قدس در تحلیل اتفاقات اخیر تصریح کرد: بحران دائمی در منطقه غرب آسیا آرزوی همیشگی شخص نتانیاهو می باشد و آن را با صدای بلند فریاد می زند. دلیل اصلی آن هم عملیات طوفان الاقصی در اکتبر سال گذشته می باشد. عملیاتی که در پی آن ضربات متعددی را از جنبش های مقاومت منطقه دریافت کرد. تنها راه ترمیم شکست های یک ساله اخیر گسترش جبهه های جنگ به ویژه جبهه شمالی (لبنان) می باشد. اما مقاومت و حمایتی که حزب الله لبنان از حماس انجام داده باعث شده، تا بر خلاف پشتیبانی و لجستیک همه جانبه ای که متحدان اسرائیل از این رژیم داشته حماس همچنان پابرجا باقی بماند.

وی در ادامه بیان کرد: تحت تاثیر حمایت های بی امان حزب الله لبنان، در دوازدهمین ماه جنگ همچنان حماس مقام مانده و همچنان از درون نوار غزه موشک و راکت به سمت نیروهای نظامی اسرائیل شلیک می شود. یکی از دلایلی که باعث شده شخص بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح برنامه حمله به جنوب لبنان را مطرح کند هم همین خصومت با حزب الله است. این مسئله برای رژیم صهیونیستی عملا به یک بی آبرویی تبدیل شده است و لذا نتانیاهو سعی دارد با افزایش دامنه جنگ بر خلاف نظر اتاق فکرهای سیاسی، نظامی و امنیتی حکومت اسرائیل افتخار تسری درگیری ها به کشور های همسایه رژیم اشغالگر قدس را به نام خودش ثبت کند.

این کارشناس با تاکید بر مخالفت تمامی متحدان اسرائیل از جمله ایالات متحده آمریکا مبنی بر حمله این رژیم به لبنان گفت: باید توجه کرد صرف نظر از دلایل متعددی که سابق بر این وجود داشته، حمله یگان موشکی انصارالله یمن با "موشک هایپر سونیک" به تلآویو قلب سرزمین های اشغالی جایی که پایتخت سیاسی، اداری، اقتصادی این رژیم می باشد نگرانی ها را مبنی بر اجرای حمله به لبنان بییشتر کرده است ؛ نگرانی هایی که قطعا روز به روز بیشتر خواهد شد.

نتانیاهو به دنبال خرید وقت

امیر موسوی دیگر کارشناس مسائل غرب آسیا در این باره گفت: رژیم صهیونیستی در ابتدای جنگ غزه سه هدف را دنبال می کرد؛ خلع سلاح و نابودی حماس، آزادی گروگان ها و اخراج رهبران حماس و سایر گروه های مقاومت از سرزمین های اشغالی. اما ارتش اشغالگر قدس با توجه به شکست های متعدد و متکثری که در میدان نبرد دریافت کرد طرح حمله به جنوب لبنان را نیز دنبال می کند. هر چند هنوز نتوانسته این موضوع را اجرایی کند و یا به حملات تاکتیکی آن هم در نزدیکی مرز ها بسنده کرده اما این موضوع را از دستور کار خود کنار نگذاشته است.

وی افزود: هر چند که بعضی از گروه ها و احزاب سیاسی و یا حتی شخصیت های سیاسی مشهور این کشور تلاش هایی کردند تا حزب الله واکنشی نسبت به تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی نداشته باشد با این حال حملات گروه های مقاومت در منطقه غرب آسیا از جمله حشد الشعبی و انصار الله یمن و ... به مواضع نظامی و اقتصادی این رژیم خسارات فراوانی را به جا گذاشته است؛ از جمله حمله به کشتی هایی که مقصد یا مبداء شان بنادر سرزمین های اشغالی بوده یا تصرف آنها که عملا تجارت دریایی اسرائیل را به نابودی کشانده است. حمله موشکی انصارالله با موشک هایپر سونیک هم نگرانی های دستگاه های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی این رژیم را به شدت افزایش داده است. تحت این شرایط به نظر بنیامین نتانیاهو سعی می کند تا کابینه ائتلافی خودش را با انجام اقداماتی همچون حمله به لبنان راضی نگه دارد. چرا که حمله به لبنان و یا سایر نقاط برای او وقت می خرد تا بتواند قدرت سیاسی خودش را بازیابی کند.

خبرنگار: حمید اسدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.