تحولات لبنان و فلسطین

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با گرامیداشت هفته وحدت، تصریح کرد: نعمت وجود امام(ره) بود که امت را ید واحده قرار داد و باید بدانیم که تمدن توحیدی و اسلامی در حال رشد و کمال است و این رشد در زمان ما به اوج خود رسیده است.

امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته وحدت امت را ید واحده قرار دادند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی معاون تهذیب حوزه علمیه قم در مراسمی که به مناسبت میلاد باسعادت نبیّ مکرّم اسلام حضرت محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم و ولادت امام جعفر صادق(ع) در مجتمع شهید آیت الله صدوقی(ره) قم برگزار شد، با تبریک ایام ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) بیان کرد: با ابتکار امام خمینی رحمةالله علیه، هر سال به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شد. به اعتقاد اکثریت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و به نظر اکثریت شیعه ۱۷ ربیع الاول روز میلاد پیامبر اسلام (ص) است. این اختلاف سبب شد تا امام(ره) با نام گذاری این ایام به نام هفته وحدت هم به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشته و هم بر لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام تاکید کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم

وی افزود: این میراث گران بهای امام خمینی رحمه الله علیه باعث یکپارچه شدن دنیای اسلام شد. این نعمت وجود امام(ره) بود که امت را ید واحده قرار داد و باید بدانیم که تمدن توحیدی و اسلامی در حال رشد و کمال است و این رشد در زمان ما به اوج خود رسیده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: طلبه دائم مشغول کار علمی است؛ پایان سال تحصیلی برای طلبه مطرح نیست که بخواهد شروعی داشته باشد. برای طلبه، علم و یادگیری به منزله میدان جمع کردن مطالب علمی است و این دوره، دوره تفقه است.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم انس با قرآن، خاطرنشان کرد: تاثیر این سخن جایی است که ما بدانیم خود رهبری اهل قرآن و ارتباط با قرآن هستند.

وی افزود: اگر می خواهیم به حق برسیم باید تلاوت و انس با قرآن داشته باشیم؛ ما طلبه ها مرزداران فرهنگی جبهه حق هستیم و طبق روایت اگر یک نفر به دست ما هدایت شود بهتر از آن چیزی است که خورشید بر آن می تابد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین واحدی در پایان بیان کرد: نعمت طلبگی نعمت بسیار بزرگی است که خدای متعال به ما داده است که در لیست سربازان امام عصر(عج) باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.