پیشنهاد سردبیر

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت:اوقاف و امور خیریه در امر ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآن کریم و برگزاری چنین مسابقات هدفمند و ارزشمندی همواره پیشگام بوده که شایان توجه است.

معاون استاندار خراسان رضوی: اوقاف در توسعه فعالیت‌های قرآنی پیشگام است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد روز پنجشنبه و در مراسم شکرانه خدمت و اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم افزود: ادای احترام به معمار بزرگ انقلاب دادیم که این استراتژی و گفتمان انقلاب و قرآن را پایه‌گذاری کردند و از این گفتمان صیانت کردند تا امروز دستاورد این تفکر در اقصی نقاط کشور و جهان و به ویژه منطقه قابل رویت است.

وی ادامه داد: خدمت به قرآن و نهضت قرآنی ارزش و جایگاه والایی دارد که تنها منحصر به قرائت قرآن و محافل عزاداری نیست.

گنابادی‌نژاد افزود: ثمره برخی خانواده‌ها تنها یک نوجوان و جوان بوده که آن را در راه نهضت قرآنی و برای قرآن و به عشق اهل‌بیت علیه‌السلام فدا کرده‌اند.

وی بر اهمیت حمایت و توسعه از فعالان قرآنی صحه گذاشت و بر لزوم تکریم فعالان این عرصه تاکید و بیان کرد:یکی از دستاوردهای انقلاب در این زمینه تربیت خادمان و فعالان قرآنی است و امروز در اوقاف فعالان این حوزه خادمان قرآن هستند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه والای پیامبر اکرم در دین مبین اسلام، نشر قرآن و نهضت قرآنی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی معنای تازه‌ای به فرهنگ اهل‌بیت بخشید و فرصت‌های گسترده‌ای را برای صیانت و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در کشور و جهان بوجود آورده است.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: خدمت به قرآن ابعاد مختلفی دارد و تنها به برگزاری محافل قرآنی منحصر نمی‌شود که اوقاف در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی پیشگام بوده و هست.

تجلیل از ۵۶ برگزیده قرآنی این مسابقات
همچنین معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: برنامه شکرانه و اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی با تجلیل از ۵۶ برگزیده قرآنی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی بیان کرد: برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با ثبت نام ۲هزارو ۳۹۹ نفر از برادران و خواهران که در ۱۳ رشته برای افراد بالای ۱۸ سال و در 2 رشته برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شد؛ البته رشته معارف و تواشیح هنوز برگزار نشده است.
وی اظهار کرد: از متسابقین، ۱۷۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند که از ۲۲ تا ۲۵ شهریور مسابقات برگزار شد و امروز از ۲۷خواهر برگزیده و ۲۹ برادر برگزیده تجلیل می شود، در سال گذشته افتخار آفرینان خراسان رضوی، ۶ رتبه برتر مسابقات بین المللی را از آن خود کردند.

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۳۷ داور کشوری و بین المللی در امر داوری همکاری داشتند، به دومین خدمت و توفیق اشاره کرد و گفت: ۱۰۶ نفر توفیق پیدا کردند که به زائرین امام حسین (ع) در موکب امام رضا (ع) و در کربلای معلی به زائرین حسینی خدمت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی سومین خدمت را توفیق ۷۱۵ نفر جهت خدمت گذاری به زائرین امام رضا(ع) در ۶۲ ایستگاه در روزهای پایانی ماه صفر عنوان کرد و افزود: چهارمین آن، امروز از هفت نفر ایثارگران دفاع مقدس که در نهاد وقف خدمت می کنند تجلیل می شود.
وی گفت: امروز یاد می کنیم از مرحومین که در نهاد وقف خدمت می کردند؛ همچنین در خدمت ۴۰ نفر از مدیران سابق نهاد وقف در این مراسم هستیم.

وی بیان کرد: فردا ۱۶ ربیع الاول به عنوان اولین روز هفته وقف نام گذاری شده و این مراسم افتتاحیه هفته وقف است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.