پیشنهاد سردبیر

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران امشب و از ساعت ۱۹ در اراک و خارج از تهران به میزبانی آبی‌های پایتخت! برای صدوچهارمین بار با یکدیگر دیدار می‌کنند.

شهرآورد تهران خارج از تهران! / سرخابی‌های پایتخت امشب از ساعت ۱۹ رودرروی هم قرار خواهند گرفت

به گزارش قدس آنلاین،اما شهرآورد صد و چهارم پایتخت، این بار در تاریخچه رویارویی سرخابی‌ها، به شکلی خاص‌تر برگزار خواهد شد.

این نبرد بزرگ برای سومین بار است که خارج از تهران و این‌بار در استان مرکزی و ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر اراک برگزار خواهد شد. یکی دیگر از نکات این دیدار، حضور سیستم داور ویدئویی  است که جذابیت و حساسیت بیشتری به این رویارویی می‌بخشد جایی که فصل گذشته برای داوران اتاق وی‌ای‌آر از داوران تاجیکستانی استفاده شد، اما این بار داوران ایرانی موفق به کسب لایسنس‌های لازم شده‌اند و به این ترتیب خبری از حضور داور خارجی در شهرآورد پایتخت نخواهد بود.

*دربی مالکان جدید!

اما شاید متفاوت‌ترین موضوع شهرآورد ۱۰۴ نسبت به دربی‌های دیگر این است که هر دو باشگاه با مالکان جدید و جداگانه به میدان می‌آیند. وزارت ورزش و جوانان پنجم اردیبهشت سال جاری و پس از کش‌وقوس‌های فراوان ۸۵ درصد سهام این دو باشگاه را واگذار کرد. استقلال به غول‌های پتروشیمی خلیج فارس سپرده شد و در سوی دیگر، پرسپولیس به بانک‌های کشور واگذار شد. بدین ترتیب این دربی تاریخی، اولین نبردی است که استقلال و پرسپولیس با مالکان جدید و منابع مالی متفاوت برگزار خواهند کرد. بنابراین شهرآورد ۱۰۴ تنها یک مسابقه فوتبالی نیست بلکه عرصه‌ای برای نمایش تغییرات ساختاری و مدیریتی دو غول فوتبال ایران است؛ نبردی که نتیجه‌اش نه تنها روی زمین، بلکه در عرصه مالکیت و مدیریت نیز سرنوشت‌ساز خواهد بود.

*شرایط متفاوت دو مربی

سرخابی‌های پایتخت در حالی به مصاف هم خواهند رفت که سرمربیانشان شرایطی کاملاً متفاوت دارند؛ از سویی جواد نکونام بر لبه تیغ انتقادِ منتقدان خود قرار گرفته و در نزدیکی درب‌های خروجی و اخراج است، اما در طرف مقابل گاریدو تاکنون روزهای به نسبت بهتری با قرمزهای پایتخت گذرانده است و این نتیجه تأثیر مستقیمی بر نظر هواداران و مدیران دو باشگاه خواهد داشت؛ بنابرین نباختن در این بازی برای هم دو سرمربی بسیار مهم است و پیروزی در شهرآورد -به‌خصوص برای نکونام- می‌تواند جایگاهشان را مستحکم کند.

*پرمهره‌ترین شهرآورد

بدون شک شهرآورد۱۰۴ را می‌توان یکی از پرمهره‌ترین دربی‌های تاریخ دو تیم دانست که دو سرمربی بازیکنان سرنوشت‌سازی در ترکیب خود می‌بینند و دستشان روی نیمکت نیز باز است. رامین رضاییان از همان ابتدای ورودش به استقلال، با این تیم و تفکرات تاکتیکی نکونام هماهنگ شد و می‌توان گفت مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مهره استقلال در بازی‌های حساس است و وزنه هجومی تیم با حضور وی به شدت قدرتمند می‌شود. اندونگ در کنار کاکوتا، از بازیکنان و مهره‌های خارجی باکیفیت لیگ برتر در این مصافِ حساس هستند و البته بازیکنی چون محمد جواد اسلامی که نخستین دربی‌اش با استقلال را تجربه می‌کند و همچنین ماشاریپوف و بلانکو که سال گذشته نیز این بازی را تجربه کرده‌اند، بازیکنانی هستند که می‌توانند نقش تأثیرگذاری در این بازی داشته باشند.

اما در سوی مقابل الکسیس گندوز، دروازه‎بان مراکشی پرسپولیس که خیال هواداران سرخپوشان را از این پستِ حساس راحت کرده و حضور احمدزاده و علیپور که پس از سال‌ها بار دیگر دربی را تجربه می‌کنند و اوستون اورونوف؛ باکیفیت‌ترین خارجی پرسپولیس که اگر به این بازی برسد بدون شک استقلالی‌ها روز سختی را خواهند داشت، ایوب العملود که به‌خوبی جای عبدالکریم حسن را پر کرده و میلاد محمدی در دفاع و همچنین لوکاس ژوآئو در خط حمله بدون شک سرخپوشان را به تیم پرمهره‌ای تبدیل کرده است؛ ستاره‌هایی که گاریدو در نخستین تقابلش با آبی‌ها دل به آن‌ها بسته است.

*سوت شهرآورد ۱۰۴ در دست بیژن حیدری

از نکاتی که معمولاً از چند روز مانده به این بازی معمولاً نقل محافل است، گمانه‌زنی درباره داور شهرآورد است که پس از همه این گمانه‌زنی‌ها دیروز کمیته داوران فدراسیون فوتبال داور دیدار استقلال و پرسپولیس را مشخص کرد که بر این اساس بیژن حیدری قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت. علیرضا ایلدروم و مرادی هم کمک های او در این دیدار خواهند بود. حسن اکرمی هم داور چهارم است. پیام حیدری هم داور وی‌ای‌آرخواهد بود. بیژن حیدری که در دربی‌های ۸۶ و ۹۲ قضاوت کرده بود، پس از ۱۱ مسابقه غیبت در شهرآورد، دوباره این شانس را به دست آورده و قرار است روز چهارشنبه در اراک بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس را سوت بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.