تحولات لبنان و فلسطین

بر اساس اطلاعات جدید، نمایه استناد scopus، دانش‌آموخته دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفت.

دانش‌آموخته دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در فهرست دانشمندان پراستناد جهان

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۴ به استناد آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط پایگاه استنادی اسکوپوس و موسسه الزویر که با همکاری دانشگاه استنفورد انجام شده است، داریوش عباسی نژاد، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در فهرست دو درصد برتر دانشمندان دنیا قرار گرفت.
همچنین بر اساس این گزارش، «دکتر افسانه غنی‌زاده، دانشیار گروه زبان انگلیسی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)» نیز برای دومین سال متوالی در فهرست دو درصد برتر دانشمندان دنیا در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت.
تازه‌ترین گزارش دانشگاه استنفورد بر اساس تحلیل نتایج ارجاعات به بروندادهای علمی در شهریور ۱۴۰۳ (سپتامبر ۲۰۲۴) از افزایش قابل‌توجه تعداد پژوهشگران پراستناد ایرانی خبر می‌دهد.
 در این فهرست، تعداد دو هزار و ۳۲۷  پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران در میان ۲۲۳ هزار و ۱۵۲ پژوهشگر بین‌المللی به ثبت رسیده‌اند. این آمار نسبت به سال گذشته، نشان‌دهنده رشد نفرات و افزایش رویت پذیری محققان ایرانی در عرصه جهانی است.
گفتنی است دانشگاه استنفورد Stanford University  به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان و پایگاه اسکوپوس Scopus وابسته به ناشر الزویر Elsevier، بزرگ‌ترین پایگاه نمایه‌های استنادی جهان و ابزار مناسبی برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف است که میزان استنادات مقاله‌ها و کتاب‌ها به همراه متن آن‌ها را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.  
شایان یادآوری است؛ استخراج فهرست دانشمندان دو درصد برتر دنیا که ببر اساس داده‌های پایگاه علمی اسکوپوس که با همکاری دانشگاه استنفورد استخراج شده است با توجه شاخص‌های متعددی از جمله تعداد مقالات تألیفی، ارجاعات، استنادها و سایر شاخص‌های علمی صورت می‌گیرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.