تحولات لبنان و فلسطین

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: مشکلات مرتبط با سرویس مدارس باید حداکثر تا یک هفته آینده آسیب‌شناسی و رفع شود، در غیر این‌صورت با دستگاه خاطی برخورد می شود.

مهلت یک هفته ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، سید هادی شریعت یار معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیرو دستور صادره از ناحیه دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان نسبت به پیگیری موضوع نارضایتی های اولیای دانش آموزان در نحوه ارائه خدمات و سرویس دهی مدارس؛ این معاونت به موضوع ورود کرده و ضمن برگزاری فوری جلسه با مسئولین دستگاه های ذیربط و وظیفه مند، بر رفع فوری مشکلات موجود تأکید کرده است.

در این جلسه، مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: با توجه به اینکه در سنوات قبلی هماهنگی سرویس های مدارس بر عهده ادارات آموزش و پرورش بوده اما در سال جاری این موضوع به شهرداری ها محول گردیده است، ناهماهنگی هایی صورت گرفته که بخشی از آن مربوط به حوزه آموزش و پرورش و بخش دیگر آن به نا آگاهی والدین در نحوه ثبت نام در سامانه سهند بر می گردد؛ لذا در اسرع وقت مشکلات رفع خواهد شد.

با توجه به گلایه خانواده ها از مبلغ هزینه های دریافتی سرویس ها، مدیرعامل تاکسیرانی اعلام کرد: هزینه دریافتی بصورت علی الحساب بوده و متعاقباً با ابلاغ مصوبه شورای اسلامی شهر، مطابق مصوبه عمل خواهد شد.

معاون دادستان مرکز استان در این جلسه تأکید کرد که اخذ هزینه سرویس مدارس باید عادلانه و منصفانه باشد و در تعیین مبالغ، علاوه بر کارشناسی موضوع، نظر اولیاء نیز تامین شود. با توجه به اینکه درصد کمی از دانش آموزان از سامانه مربوطه و خدمات سرویس ها بهره مند می شوند و قالب آنان از طریق وسایل حمل و نقل عمومی تردد می کنند؛ لذا سازمان اتوبوسرانی مکلف است نسبت به تدابیر لازم جهت ارائه خدمات هرچه بهتر و جامع تر برای خطوط و مسیرهایی که دانش آموزان بیشتری را شامل می شود، لحاظ کند.

در پایان، معاون دادستان تأکید کرد که با قید فوریت، ظرف مهلت حداکثر یک هفته مشکلات مرتبط با سرویس مدارس، آسیب شناسی و رفع شود؛ در غیر اینصورت برخورد قانونی لازم با دستگاه خاطی اعمال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.