تحولات لبنان و فلسطین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از برگزاری اولین جشنواره ملی زعفران با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در مشهد از سوم تا پنجم آبان ماه خبر داد.

میزبانی مشهد از اولین جشنواره ملی زعفران در آبان ماه

به گزارش قدس خراسان، حسن نوری زاده ضمن تبریک هفته گردشگری به فعالان این حوزه در گفتگو با قدس خراسان عنوان کرد: یکی از موضوعات اصلی که در حوزه گردشگری و زیارت خراسان رضوی مطرح می شود موضوع هزینه تمام شده یک شب اقامت در هتل های استان به ویژه شهر مشهد است.
وی افزود: پنجاه و یک درصد از ظرفیت های هتل های کشور در شهر مشهد مستقر است اما با وجود اینکه هزینه های آب برق و گاز این مراکز در قالب مشترک صنعتی محاسبه می شود، هزینه بیمه تامین اجتماعی هتل ها به صورت صنعتی محاسبه نمی شود و اختلاف بین این دو موضوع باعث شده تا قیمت تمام شده یک شب اقامت زائر و مسافر به طور کلی افزایش پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به سهم هفت درصدی بیمه در مراکز صنعتی توضیح داد: در حال حاضر سهم بیمه در هتل ها ۲۷ درصد است و در نشست فعالان اقتصادی با رئیس جمهور در مشهد این درخواست مطرح شد تا با توجه به ظرفیت بالای هتل ها، وجود حجم قابل توجه زائر و گردشگر در مشهد و همچنین تحقق زیارت ارزان برای زائران استثناء تعرفه تامین اجتماعی هتل ها مانند تعرفه دستگاه های خدمت رسان آب، برق و گاز در خراسان رضوی سهم هفت درصدی داشته باشد.
نوری زاده ادامه داد: در سال ۱۴۰۲با همکاری جامعه هتل‌داران خراسان رضوی هزینه های هتل‌داری در مشهد افزایش نداشت اما اگر بتوانیم سهم هزینه اقامت زائر و گردشگر را در استان کاهش بدهیم، زائران و مسافران بیشتری می توانند از فضای هتلی شهر در زمان حضورشان در مشهد استفاده کنند.
وی در تشریح موضوع گفت: فرضا اگر بیمه تامین اجتماعی شاغلین در هتل داری را  که الان ۲۷درصد هست و این را به صورت صنعتی محاسبه کنیم تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه ها و کاهش اجاره تخت را به همراه  خواهد داشت.
نوری زاده درباره اقدامات انجام شده جهت تحقق این موضوع عنوان کرد: از مجمع نمایندگان خراسان رضوی و ظرفیت اقتصادی وزارت کشور در حال پیگیری این موضوع هستیم تا مصوبه ای در این زمینه اخذ شود.  
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت زعفران و نقش آن در رونق گردشگری استان از برگزاری اولین جشنواره ملی زعفران در مشهد خبر داد و گفت: این جشنواره از سوم تا پنجم آبان ماه با همکاری مجمع نمایندگان استان، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و اداره کل صمت، سازمان جهادکشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد تا فرصت های اقتصادی و گردشگری و حل مسائل حوزه زعفران مورد بررسی و بازنگری قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.