آخرین تحولات لبنان

در پی شهادت مظلومانه سید مقاومت، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، اجتماع مردمی امت حزب الله در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

شهید سید حسن نصرالله به جبهه مقاومت قدرت بخشید

 این اجتماع امت حزب الله با حضور پرشور مردم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، برگزار شد و حاضران در این مراسم جنایات اخیر رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم کردند.  
 شرکت کنندگان در این مراسم هم‌نوا با امت اسلامی و آزادگان در سراسر دنیا با چشمانی به اشک نشسته و دل‌هایی پر از حزن و اندوه ندای "اَینَ المُنتَقِم" سر دادند و برای فرج منتقم خون‌های به ناحق ریخته شده، دست به دعا برداشتند.  
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل اشکذری خطیب حرم مطهر رضوی در این مراسم به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت والای سید مقاومت پرداخت و بیان کرد: سید حسن نصرالله سید مقاومت و سرباز ولایت در این عصر بود و شهادت او ضایعه‌ای اسفناک برای امت اسلامی است.  
وی تصریح کرد: مقاومت در برابر ظلم و ستم یک فرهنگ انسانی و مطابق با فطرت انسانی است و درآیات بسیاری از قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره شده است. در این کتاب آسمانی خداوند به کسانی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، اجازه داده است که از خود در برابر ظالم دفاع کنند.  
خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه ۴۰ سوره مبارکه حج؛ "وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا..." بیان کرد: طبق این آیه شریفه اگر مقاومت اهل ایمان نبود، کفار هیچ مکان مقدسی را بر روی زمین باقی نمی‌گذاشتند.  
وی ابراز کرد: شهید سید حسن نصرالله با اقدامات خود در دو دهه گذشته به جبهه مقاومت قدرت بخشید و امروز ما با حادثه سنگین شهادت شخصیتی که نام او لرزه بر کیان و هستی صهیونیست می‌انداخت مواجه شده‌ایم ولی باید در برابر این مصیبت مقاوم و صبور باشیم چرا که مومن روحیه‌اش از سنگ خارا هم محکم‌تر است.  
حجت‌الاسلام اشکذری خاطر نشان کرد: مقاومت، امیدواری به آینده می‌خواهد، هرچند مقاومت بسیار سخت است ولی جامعه را قدرتمندتر می‌کند و ما هرگز نباید از آینده ناامید شویم، چرا که می‌دانیم نقطه پایان جبهه مقاومت، پیروزی است.  
وی عنوان کرد:آن پیروزی که ما از آن سخن می‌گوییم غیر از پیروزی در فرهنگ استکبار و صهیونیست است چرا که در فرهنگ جاهلی آنها، پیروزی، کشتن و به خاک و خون کشیدن تعبیر می‌شود ولی در اسلام گاهی پیروزی با کشته شدن و شهادت میسر می‌شود.  
گفتنی است؛ در این مراسم زائران و مجاوران با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر مقاومت لبنان و همراهان ایشان را محکوم کردند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.