آخرین تحولات لبنان

سخنگوی کرملین با بیان اینکه بمباران مکرر مناطق مسکونی در لبنان منجر به فاجعه انسانی مشابه غزه می شود، توقف این اقدامات اسرائیل را خواستار شد.

هشدار کرملین درباره تکرار فاجعه غزه در لبنان

دیمیتری پسکوف دوشنبه در نشستی خبری همچنین تلفات زیاد ناشی از چنین اقداماتی را یادآور شد و بر توقف این روند تأکید کرد.

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کرملین خطر وقوع یک جنگ بزرگ در منطقه را پس از ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را چگونه ارزیابی می کند، گفت: خطر بسیار بزرگی، منطقه را تهدید می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.
در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.
سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

پرتاب گسترده پهپادها، مبنایی برای پاسخ هسته‌ای؟
در ادامه این نشست، خبرنگاری با اشاره به تغییرات در حال انجام در دکترین هسته‌ای مسکو پرسید: آیا حمله پهپادهای اوکراینی به فدراسیون روسیه، پاسخ هسته‌ای را در پی خواهد داشت؟
سخنگوی کرملین در پاسخ گفت: نیازی به درخواست بیش از حد برای این سند (تغییرات در دکترین هسته‌ای) نیست، این سند بسیار مهم است، تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ شده است.
وی افزود: عملیات نظامی ویژه در اوکراین به نوبه خود ادامه دارد، نیازی به جستجوی پیوند این موضوع با دکترین هسته ای به روز شده فدراسیون روسیه نیست.

یکشنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۲۵ پهپاد اوکراینی را بر فراز هفت منطقه روسیه و همچنین بر فراز دریای آزوف منهدم کردند. پس از آن گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای روسیه مطرح شد، از آن جمله اینکه اطلاعات موثق در مورد پرتاب گسترده سلاح‌های تهاجمی هوافضا به سمت روسیه ممکن است مبنای پاسخ هسته‌ای مسکو باشد.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت این کشور، شاخص‌های تنظیم دکترین هسته‌ای مسکو را اعلام کرد. بنا بر این گزارش،‌ حمایت یک قدرت هسته‌ای از یک کشور غیرهسته‌ای در حال جنگ با روسیه و تضمین پاسخ هسته‌ای به حمله به بلاروس به عنوان متحد روسیه از نکات مورد تأکید دکترین مسکو است. پیش‌بینی می‌شود که دسته دولت‌ها و اتحادهای نظامی که مسکو علیه آنها بازدارندگی هسته‌ای پیش‌بینی می‌کند، گسترش یابد و همچنین به فهرست تهدیدهای نظامی برای خنثی کردن آن اضافه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.