آخرین تحولات لبنان

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی: بر هر مسلمانی واجب است به اندازه توانایی، امکانات و استعدادهای خود، یاری‌گر حزب‌الله در رویارویی با رژیم صهیونیستی باشد. با این بیان ممکن است فردی با دارایی خود حتی اندک، بتواند کمک‌رسان باشد.

حجت الاسلام صلح میرزایی: برای غیرنظامیان جهاد تبیین مقدم بر جهاد نظامی است

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی روز شنبه همین هفته و ساعاتی پیش از اعلام خبر شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله در پیامی ضمن محکومیت جنایات رژیم‌ صهیونیستی در لبنان فرمودند: «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث، آن را یاری کنند».

این فرمایش با واکنش‌های بسیاری در میان مردم و به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. برای کنکاش و بررسی بیشتر این سخن با حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی، عضو مجلس خبرگان رهبری و مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم هم‌کلام شدیم و از تأثیر این پیام بر آینده جبهه مقاومت شنیدیم. پیامی که در شرایط ویژه با حکم «فرض» از سوی رهبرمعظم ‌انقلاب خطاب به «همه مسلمانان» صادر شده و جهان اسلام را مخاطب این حکم شرعی قرار داده‌ است.

حجت الاسلام صلح میرزایی بیان کرد: برای غیرنظامیان جهاد تبیین مقدم بر جهاد نظامی است

جهاد دفاعی مسلمانان از مردم لبنان و حزب‌الله

حجت‌الاسلام صلح میرزایی با اشاره به جهاد دفاعی می‌گوید: جهاد دفاعی به معنای مقابله با تجاوز دشمنان به سرزمین‌های اسلامی است و در مورد فلسطین و دفاع از لبنان و حزب‌الله، ضرورت آن به‌وضوح احساس می‌شود، چرا که هجوم از طرف دشمن آغاز شده است. جهاد دفاعی به‌معنای مبارزه با هر دشمنی است که قصد نابود کردن دین اسلام یا تجاوز به سرزمین‌های اسلامی را  دارد و هدف از آن، حفظ اسلام و همچنین حفظ جان، مال و ناموس مسلمانان است. به همین خاطر این دفاع، جهاد دفاعی است و نیاز به اذن حاکم و ولی‌فقیه ندارد. جهاد دفاعی بر همه واجب است و مرد و زن، کوچک و بزرگ، سالم و بیمار و دور و نزدیک به محل جنگ ندارد و طبق فرمایش اخیر حضرت آقا، جهاد دفاعی در برابر اسرائیل بر همه مسلمانان واجب است.

ایشان تصریح می‌کند: بر هر مسلمانی واجب است به اندازه توانایی، امکانات و استعدادهای خود، یاری‌گر حزب‌الله در رویارویی با رژیم صهیونیستی باشد. با این بیان ممکن است فردی با دارایی خود حتی اندک، بتواند کمک‌رسان باشد. در جریان هستید که حدود یک میلیون لبنانی با تشدید حملات رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند. این افراد به امکاناتی اولیه نیاز دارند و برای تهیه این امکانات برای پناهجویان در لبنان و سوریه به منابعی نیاز است. در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مردم مظلوم غزه و لبنان تمهیداتی اندیشیده شده است.

رهبر معظم انقلاب و حکم به جهاد تبیین

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب یادآور می‌شود: در نظر داشته باشیم یکی از مصادیق مهم این فرمایش حضرت آقا، جهاد تبیین است و تمام اقشار جامعه باید به تقویت مؤلفه‌هایی که موجب قدرت جبهه مقاومت می‌شود، همت کنند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنند. عالم و استادی که قدرت تبیین و روشنگری دارد، نوجوانی که توان اقناع دارد و... هر فردی به اندازه دایره تأثیرگذاری و نفوذی که دارد در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... باید کاری انجام دهد. حضور و تجمع و راهپیمایی‌های نمادین تمام اقشار مردم در شهرهای مختلف در میادین و حتی فرودگاه‌ها برای حمایت از حزب‌الله در نبرد با اسرائیل و عزیمت به سمت لبنان نیز مؤثر است. باب کمک باز است، اهالی رسانه، شعر و ادب، هنرمندان و... به اندازه توان خود می‌توانند در این جهاد، تکلیف خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام صلح میرزایی تصریح می‌کند: شاید در این میان حضور میدانی پرستار یا پزشک لازم باشد اما تاکنون از طرف حزب‌الله برای نیروی پیاده اعلام نیازی نشده است. ضمن اینکه حضور نیروهای پیاده مشکلات و محدودیت‌هایی برای حزب‌الله خواهد داشت و حتی ممکن است کار نیروهای رزمنده را با دشواری مواجه کند. مجاهدان سال‌ها آموزش دیده‌اند و کار آموزشی و عملیات کرده‌ و مانور رفته‌اند و حضور نیروی غیرمتخصص ممکن است نتیجه عکس بدهد. جهاد مسلحانه باید امر فرماندهان جهادی را داشته باشد و بر همان اساس عمل کند. جهاد نظامی نیاز به سازماندهی دارد که در اختیار دولت‌هاست و مردم نمی‌توانند مستقیم اقدام کنند. حال اگر زمانی حاکمیت اسلامی تصمیم به جهاد نظامی گرفت این فتوا آنجا را هم شامل می‌شود. در نظر داشته باشیم جنگ حزب‌الله با اسرائیل مشابه جنگ با داعش نیست. داعش امکانات پدافندی و هوایی نداشت و نیروی پیاده با آموزش‌هایی می‌توانست کمک کند، اما اکنون با ارتش کلاسیکی طرف هستیم که توسط ابرقدرت‌ها پوشش داده و حمایت می‌شود و به همین دلیل در این میدان، به‌خصوص از نظر اطلاعاتی و تسلیحاتی حضور افراد آتش به اختیار مصلحت نیست.

وعده صادق پروردگار به یاری مجاهدان و صابران

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تاریخ شهادت فرماندهان نامدار دفاع مقدس اشاره کرده و توضیح می‌دهد: شهید کشوری در آذر سال59، شهید علم‌الهدی دی سال59، شهید شیرودی اردیبهشت60، شهید چمران خرداد60، شهیدان فکوری، کلاهدوز، جهان‌آرا، فلاحی و نامجو در مهر سال60، شهید وزوایی در اردیبهشت61، شهید احمد متوسلیان و شهید دوران تیرماه 61، شهید حسن باقری بهمن 61 و شهید باکری و شهید همت در اسفند سال 62، شهید زین‌الدین در آبان ۶۳، شهید مهدی باکری اسفند ۶۳ و شهید آبشناسان در مهر ۶۴ به فیض شهادت رسیدند. این شهدایی که به تاریخ شهادت آنان اشاره شد، شهدای شاخصی هستند که آن‌ها را الگوی خود می‌دانیم اما همگی در نیمه اول هشت سال دفاع مقدس شهید شدند. با وجود این، جنگ اداره شد و با پیروزی و حفظ خاک عزیز ایران به پایان رسید.

حجت‌الاسلام صلح میرزایی در پایان می‌گوید: با وجود اینکه فرماندهان بزرگی را از دست دادیم، اما ده‌ها برابر بیشتر از ابتدای انقلاب پیشرفت کرده و قوی‌تر شده‌ایم و حالا هزاران فرمانده و افسر جنگ نرم و سخت در جبهه مقاومت پرورش یافته‌اند. حالا مؤمنان مجاهد ایرانی، فلسطینی، لبنانی، یمنی، عراقی، پاکستانی، افغانستانی، سوری و... در کنار هم به مصاف جبهه استکبار آمده‌اند. فرماندهان، افسران و سربازان شهید این جبهه هم کمک‌کارند. شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید رئیسی و شهید نصرالله هم آمده‌اند. اما باید در نظر داشته باشیم فوق همه سرمایه‌های انسانی و امکانات مادی، عنایات امام زمان(عج) است و وعده صادق حضرت پروردگار به یاری مجاهدان و صابران. دشمن هم از همیشه تاریخ، ضعیف‌تر است. البته هر چند مشابه قاتلی که به دار آویخته شده، دست و پایی می‌زند و هر چه به مرگ، نزدیک می‌شود تقلایش بیشتر می‌شود. در این شرایط باید استقامت بورزیم و تواصی به صبر کرده و جهاد تبیین را فراموش نکنیم و امید حقیقی داشته باشیم. این شهادت‌ها موجب رونق بیشتر جبهه حق علیه باطل شده و طبق بیان مالک‌اشتر، سرنوشت جنگ با 10ضربت شمشیر دیگر تمام است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.