خبر فوری

شهید ابو نعمه، فرمانده یگانی بود که نظامیان صهیونیست را از پادگان برانیت در شمال فلسطین اشغالی فراری داد، وی همچنین فرماندهی اکثر عملیات‌های موشکی علیه اشغالگران در نقاط مرزی را برعهده داشت.

فرمانده ابونعمه؛ معمار عملیات‌های موشکی حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها

به گزارش قدس آنلاین، شهید محمد نعمه ناصر (حاج ابو نعمه) متولد ۱۹۶۵ یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان که روز چهارشنبه ۱۳ تیر در حمله پهپادی رژیم اشغالگر در منطقه حداثا جنوب لبنان به شهادت رسید. او از فرماندهانی بود که بارها طعم شکست را برای اشغالگران چشانده و ده‌ها عملیات علیه مواضع اشغالگران را از زمان اشغال جنوب لبنان تاکنون فرماندهی کرده بود.

معمار عملیات‌های موشکی علیه رژیم صهیونیستی

علی مطر کارشناس لبنانی در خصوص جایگاه شهید محمد نعمه به شبکه المیادین گفته است: «این شهید تاکنون عملیات‌های ویژه‌ای را علیه ارتش رژیم صهیونیستی طرح‌ریزی و اجرا کرده است. شهید ابو نعمه، فرمانده یگانی بود که نظامیان صهیونیست را از پادگان برانیت در شمال فلسطین اشغالی فراری داد. همچنین اولین و دومین عملیات هدف‌گیری بالن جاسوسی ارتش اشغالگر تحت اشراف شهید ابونعمه انجام شد و بسیاری از عملیات‌های موشکی به فرماندهی این شهید صورت گرفته است.»

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از ترس واکنش قوی حزب الله لبنان تاکنون هیچ بیانیه‌ای درباره ترور فرمانده حزب الله منتشر نکرده است.

شهید نعمه در جریان آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی و نبردهای سوریه و عراق علیه گروه‌های تروریستی داعش و القاعده نقش مهمی ایفا کرد و در یکی از نبردها با داعش مجروح شد. او در جریان نبردهای جبهه جنوب لبنان-شمال فلسطین نیز ده‌ها عملیات را علیه ارتش رژیم صهیونیستی رهبری و نظارت کرد.

فرمانده ابونعمه؛ معمار عملیات‌های موشکی حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها

فرمانده ابونعمه؛ گواه عملی قدرت نظامی حزب‌الله

هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه حاج ابونعمه با زندگی سرشار از پیروزی و پرچم‌های برافراشته، به عنوان شهید و یک فرمانده به دیار باقی شتافت، گفته است: «ما به این فرمانده افتخار می‌کنیم. او نمونه قدرتی است که مقاومت آن را به دست آورده است. در مقاومت نه پرچمی می‌افتد، نه جبهه‌ای شکست می‌خورد و نه رویارویی ضعیف می‌شود، وقتی فرمانده‌ای شهید می‌شود دیگری پرچم را به دست می‌گیرد، اراده ما تقویت می‌شود و موضع ما سخت‌تر می‌شود. این مجاهدان در طول ۹ ماه به نتایج چشمگیری دست یافتند که دشمن را در مقابل دستاوردهای آنها در جبهه لبنان و غزه دچار سردرگمی کرد. این ترور هیچ مزیت نظامی به رژیم اشغالگر قدس نمی‌دهد و دستاوردی برای آنها محسوب نمی‌شود، در حالی که دستاورد همان چیزی است که فرمانده ابو نعمه به دست آورد».

تقویت اراده مقاومت برای آزاد سازی اراضی اشغالی

شاخه نظامی جهاد اسلامی در بیانیه‌ای آورده است: «خون شهید حاج ابونعمه، عزم و اراده ما و همچنین برادرانمان در مقاومت لبنان را برای ادامه راه جهاد، فداکاری، سربلندی و عزت بیشتر خواهد کرد.»

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی نیز با صدور بیانیه‌ای گفته است: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن فرمانده مجاهد، حاج ابونعمه و همچنین همه جنایت‌هایی که رژیم اشغالگر پیش از این انجام داده است، تنها اراده و ثبات ما را برای ادامه راه این شهدا در مبارزه با دشمن تا آزادسازی کامل خاک‌مان از شر اشغالگران، پس‌گرفتن همه حقوق ملت فلسطین و آزادسازی همه اراضی عربی اشغالی در لبنان و سوریه از شر صهیونیست‌ها، بیشتر می‌کند. خون این شهدا، راه آزادی و استقلال از شر اشغالگران است و ما به همه کسانی که برای تحقق آزادی و استقلال در مسیر مبارزه با دشمن اشغالگر حرکت می‌کنند و آن را تحت فشار قرار می‌دهند، درود می‌فرستیم.»

فرماندهی کمیته‌های مقاومت فلسطین هم در بیانیه‌ای مطرح کرده است: «این فرمانده شهید با خون پاک خود بزرگترین حماسه‌های پیروزی را نوشت و زیباترین تصاویر فداکاری در راه دین، قدس و مسجد الاقصی و همچنین حمایت از ملت و مقاومت شجاع فلسطین در غزه را رقم زد. این راه مبارک را تا رسیدن به پیروزی و اخراج اشغالگران از اراضی عربی ادامه خواهیم داد».

نیروهای شهید عمر القاسم، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای آورده است: «شهادت حاج ابونعمه، ترجمان عملی حمایت همه‌جانبه برادران ما در حزب‌الله از مردم استوار فلسطین و مقاومت شجاع آنهاست که بزرگترین حماسه‌های پایداری و شجاعت را در نوار غزه می‌نویسند. بار دیگر تأکید می‌کنیم که نوار غزه گورستان اشغالگران صهیونیست و نیروهای بزدل آن خواهد بود».

مقاومت لبنان در پاسخ به ترور حاج ابونعمه چهار عملیات را در چارچوب پاسخ به این حمله و ترور صورت داد و رزمندگان آن از گلوله‌باران مقر فرماندهی تیپ گولان ۲۱۰ در پادگان نفح و مقر دفاع هوایی و موشکی در پادگان کیلع با صد فروند موشک کاتوشیا خبر دادند.

مقاومت لبنان همچنین مقر گردان وابسته به نیروی زمینی ارتش صهیونیستی در پادگان کیلع و مقر فرماندهی تیپ ۷۶۹ در پادگان کریات شمونه را با موشک فلق و نیز پادگان زرعیت را با موشک‌های برکان مورد حمله قرار داد.

فرمانده ابونعمه؛ معمار عملیات‌های موشکی حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها

بهره سخن

حسن فضل‌الله تحلیلگر لبنانی در ارتباط با شهادت فرمانده مجاهد حزب الله گفت: «ترور فرمانده ابونعمه مقاومت را وادار به عقب نشینی نکرده و اراده و تصمیم آن را برای تداوم مقابله با اشغالگران تضعیف نخواهد کرد و مانع از کاهش فشار در جبهه شمالی نمی‌شود. مقاومت قادر است ارتش صهیونیستی را در هر مکانی تحت تعقیب قرار دهد و ترور فرماندهان و نیروهای مقاومت تنها موجب افزایش پافشاری برای تداوم جهادشان خواهد شد.»

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که روز گذشته نیز حزب الله لبنان بزرگترین عملیات هوایی خود را از آغاز جنگ، علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی اجرا کرد تا این واقعیت به اثبات برسد که شهادت فرماندهان مقاومت نه تنها تأثیری بر کاهش شدت عملیات حزب‌الله نخواهد داشت، بلکه عزم رزمندگان مجاهد را برای مبارزه با رژیم عنکبوتی بیش از پیش تقویت می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.