آخرین تحولات لبنان

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک تهران از پیش‌بینی وجود یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند وابسته به مراقبت نسبی یا مطلق تا سال ۱۴۳۰ خبر داد و گفت: ظرفیت آسایشگاه‌ها برای پذیرش این تعداد سالمند کافی نیست.

پیش‌بینی وجود ۱.۶ میلیون سالمند وابسته به مراقبت تا ۱۴۳۰/ظرفیت ناکافی آسایشگاه‌ها برای پذیرش سالمندان

به گزارش قدس آنلاین، حسین نحوی‌نژاد با اشاره به نگهداری سالمندان گفت: سالمندی متناظر با پیری نیست، اینکه پیری در ادبیات ما معمولا با ناتوانی همراه است به سبک زندگی برخی افراد بر می‌گردد که باعث ناتوانی آنها می‌شود. افرادی در سنین بالا هنوز فعال هستند و به جامعه خدمت می‌رسانند و افرادی هم هستند که به ۶۰ سالگی نرسیده‌اند اما توانایی فعالیت مطلوب برای جامعه را ندارند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه در آسایشگاه خیریه کهریزک تهران کار مراقبت از بیش از ۱۱۰۰ سالمند خانم و آقا را بر عهده داریم که دچار درجاتی از ناتوانی و بی‌پناهی هستند، ادامه داد: با توجه به نیاز و وابستگی، برخی از سالمندان به امکانات ویژه و فناوری‌های پزشکی و خدمات مراقبت پرستاری نیاز دارند و باید در آسایشگاه زندگی کنند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار کرد: اگر افراد مراقب سلامتی خود باشند، تغذیه مناسبی داشته باشند و فعالیت‌های بدنی کافی و تعاملات عاطفی مناسب با خانواده خود را دنبال کنند، هم از لحاظ جسمی و هم روانی دچار درجات ناتوانی نخواهند شد.

نحوی نژاد که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، افزود: پیش‌بینی کردیم تا سال ۱۴۳۰ حداقل با یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند وابسته به مراقبت نسبی یا مطلق مواجه شویم. ظرفیت آسایشگاه‌ها برای پذیرش این تعداد سالمند کافی نیست. در همین راستا باید با تقویت طب پیشگیری و استفاده از توصیه‌های طب سنتی به سمتی پیش برویم که مراقبین خانگی را تقویت کنیم.

وی افزود: افرادی که تمایل دارند از سالمندان خود در منازل مراقبت کنند باید مشاوره تخصصی بگیرند تا بتوانند از سالمندان به درستی مراقب کنند. ورود بیمه‌ها به عرصه مراقبت از سالمندان بسیار اهمیت دارد. بیمه‌های سلامت در حال حاضر فقط بیماری‌نگر هستند در حالیکه اگر یک دهم از این هزینه‌ها را صرف مسائل پیشگیری و مراقبت کنیم مشکل اساسی به وجود نیامده و هزینه سنگینی به خانواده‌ها تحمیل نمی‌شود.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: اگر برنامه صحیح در زندگی داشته، تناسب وزن و اندام خود را حفظ کنیم، آفتاب به اندازه کافی استفاده کنیم و کمبود ویتامین D نداشته و مراقب کارکردهای متابولیک و تیروئید خود باشیم، مطمئنا با افراد ۹۰ ساله و ۱۰۰ ساله‌ای برخورد خواهیم کرد که مستقل‌اند و برای انجام کارهای شخصی خود به کسی نیاز ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.