آخرین تحولات لبنان

سخنگوی دستگاه قضا در یک نشست ویژه خبری از شناسایی و دستگیری ده‌ها باند شیادی و کلاه برداری با جعل عناوین دولتی، امنیتی و قضایی و ادعای نفوذ و ارتباط با مقامات ارشد نظام با دستور ویژه رئیس عدله خبر داد و برخی از این پرونده‌ها را تشریح کرد.

دستگیری ده‌ها باند جعل عناوین دولتی با دستور ویژه رئیس دستگاه قضا/ تلاش ناکام برای برداشت ۱۰۰ همت از بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصغر جهانگیر در نشست خبری ویژه‌ای به همراه گزارشتصویری برگزار شد با تسلیت شهادت مجاهد کبیر سید حسن نصر الله، گفت: اگر سید عزیر ما در ظاهر از این دنیای فانی به منزل گاه ابدی شتافته اند اما مطمئنیم روح بلند او ارزشهای جدیدی را در جوامع اسلامی خواهد آفرید و با ایجاد روح وحدت میان مسلمانان و بیداری حاکمین اسلامی بزودی در کشورمای محور مقاومت شاهد ده ها قهرمان مبارزه خواهیم بود که به کمک آنها این غده سزطانی صهیونیستی ازم نطقه و جهان حذف شود.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه در آستانه سالروز عملیات طوفان‌الاقصی قرار داریم و همین یک سال قبل بود که دفاع مشروع مردم فلسطین این عملیات غرور آفرین را به دنبال داشت، ابراز کرد: امروز بعد از گذشت یک سال از آن واقعه می‌بینیم ساعت به ساعت از عمر این رژیم گذشته و طلیعه پیروزی نزدیک می‌شود؛ اگرچه جنایات ددمنشانه و وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیستی همه ما را آزرده خاطر کرده است، اما باید بدانیم که برای رسیدن به پیروزی و اهداف بلند باید هزینه پرداخت.

دلیرمردان نیروهای مسلح با هر تهدیدی برخورد خواهند کرد

وی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق دو اظهار داشت: از دلیرمردان و عزیزان نیروهای مسلح به ویژه پاسداران عزیز در سپاه مقتدر انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح به خاطر این عملیات غرور آفرین تشکر می‌کنم. اینکه فرزندان رهبری امروز می‌توانند سیلی سختی بر دشمنان غاصب و استکبار جهانی در وقت خودش و به گفته رهبری نه با تعجیل و نه با تأخیر وارد کنند و جا دارد دست و بازوی این بزرگان را ببوسیم. فرزندان امام و رهبری با هر تجاوزی نسبت به کشور عزیزمان و منافع کشور به شدت برخورد خواهند کرد و دشمن را از عمل خود پشیمان خواهد کرد.

ملت به ندای وحدت بخشی ایران برای مسلمانان توجه کنند

سخنگوی قوه قضائیه نماز جمعه دیروز را نشان دهنده قدرت امنیتی ایران در سایه حضور مردم در حفظ ارزشها و نظام عنونا کرد و تصریح کرد: این اقتضا می کند همه آحاد ملت به ندای وحدت بخشی که در ایران برای همه مسلمانان داده می شود گوش کنند و اجازه ندهند رژیم صهیونیستی بتواند از این مرحله ذلت بار فرار کند.

جهانگیر با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از مدتها قبل یک مبارزه دائمی را با انواع مظاهر فساد شروع کرده بود، خاطرنشان کرد: در دوره تحول و تعالی قوه با ریاست آقای اژه ای با دستورات قاطعی که ایشان صادر فرمودند و پیگیری می کنند، دستگاه قضایی پرداختن به مبارزه با فساد رویکردی جدیدی را آغاز کرده و برخورد سریع و بدون اغماض با همه افراد و شبکه هایی که تلاش دارند مسیر ارزشها را تغییر دهند را دنبال کرده است.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم که اثرات بدی را این موضوع در جامعه السلامی به همراه داشته، وجود افراد شیادی است که بنام مسولین و افراد صاحب منسب و استفاده از نام و شهرت برخی افراد و اتخاذ عناوین جعلی مانند وکیل و قاضی بازنشسته و ... نسبت به کلاهبرداری و شیادی و اخاذی از مردم اقدام می کنند و با وعده های پوچ علاوه بر بردن مال مردم اثر بدی هم بر مردم می‌گذارند و بدنه دولت و مسئولین را با کاهش اعتماد عمومی مواجه می کنند.

سلب اعتماد مردم ماموریت نهادها را مختل می‌کند

سخنگوی عدلیه با تأکید بر اینکه سلب اعتماد مردم از بخشهای مختلف دولتی و قضایی و انتظامی مشکلات مختلفی را در ماموریت‌های آنها ایجاد می‌کند، اظهار داشت: لذا برخورد قاطعانه و به موقع در دستور کار قوه قرار گرفته است.

وی به تشریح برخی از این پرونده ها و باندهای سازمانیافته شیادی و کلاهبرداری از مردم با ادعای ارتباط با مسولین و جعل عناوین و مدارک دولتی پرداخت و گفت: یکی از این پرونده‌ها در استان فارس تشکیل شده است که در آن  فردی در آنجا با جعل برخی اسناد رسمی، مدعی داشتن سمت از طرف یکی از مقامات بلندپایه کشور است که در امور اقتصادی فعالیت می‌کند.

تلاش ناکام برای برداشت ۱۰۰ هزار همت از بانک مرکزی

جهانگیر ادامه داد: این فرد با یک فقره نامه جعلی که به رئیس کل بانک مرکزی ارائه کرده و دستور واریز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به حساب شخصی‌اش درخواست کرده بوده که البته ناکام شده و نتوانست این مبلغ را به حسابش واریز کنند و با پیگیری‌های به عمل آمده، نام‌برده شناسایی و دستگیر شد که پرونده‌اش در حال بررسی است.

سخنگوی عدلیه یا بیان اینکه این فرد با منتسب کردن خود به نهادهای امنیتی و از جمله اینکه مستقیما از سوی رئیس قوه قضاییه دارای حکم ویژه‌ای است تلاش داشته اعتماد دیگران را جلب کند تا از این طریق بتواند به خواسته‌های نامشروع خود برسد گفت: با تلاش شبانه روزی مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضایی این شخص و افرادی که با او در ارتباط بودند شناسایی و دستگیر شدند و پرونده آنها در جریان رسیدگی است.

بازداشت جاعل کرجی حکم ماموریت ویژه رئیس قوه قضائیه

وی از پرونده مشابه دیگری در استان البرز خبرداد که در آن فردی با جعل عناوین دولتی و با ادعای اعمال نفوذ نزد مقامات دولتی، قضایی، نمایندگان مجلس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مبادرت به اخذ وجوهی از مردم می‌کرده و گفت: نامبرده با مانورهای متقلبانه تلاش داشته تا خود را به عنوان یکی از عناصر بلندپایه در نهادهای امنیتی نشان دهد و این شخص موفق شده در یک مورد مبلغ ۳۵ میلیارد تومان را از یکی از اصحاب پرونده‌ها با ادعای اینکه می‌تواند رای به نفع شخص دریافت کند، اخذ کند.

به گفتهر جهانگیر، این شخص برای فریب اصحاب پرونده متعاقباً مبادرت به تهیه یک نامه‌ای مجعول به صورت دست نویس تحت عنوان نامه رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس کل دادگستری استان البرز کرده که با هوشیاری مسئولان دادگستری البرز موضوع کشف و متهم بازداشت شده است.

شناسایی و بازداشت اعضای باند مشهور به دکتر در زندانهای کشور

سخنگوی دلیه از شناسایی و بازداشت یک باند سه نفره متشکل از دو وکیل سرشناس مرد و یک وکیل مشهور زن خبر داد و گفت: این باند با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی از خانواده های پرونده های سنگین موارد مخدر مبالغ هنگفتی دریافت می‌کردند. این گروه با عنوان باند دکتر شناخته می‌شد که شناسایی شدند و این فرد در بازداشت هستند که تلاش برای شناسایی همدستان آن‌ها ادامه دارد.

متلاشی شدن باند فراری دادن مجرمان

جهانگیر در ادامه اظهار داشت: در مورد دیگری در شهرستان ملارد استان تهران افرادی با تشکیل شبکه مجرمانه و صدور گواهی های فوت جعلی و شگردهای خاص برای جلوگیری از دستگیری و محاکمه یا فراری دادن افرادی که در حال محاکمه و تحت تعقیب یا حتی زندانی بودند شناسایی و وی و مرتبطینش دستگیر شدند.

وی افزود: این فرد در یک مورد با تدارکی که دیده بودند برای آزادی ۸ نفر از زندانیان سنگین مواد مخدر اقدام کرده بودند که با هوشیاری حفاظت قوه اشناسایی و دستگیر شدند که پونده آنها در حال رسیدگی است.

جاسوسی که خودرا مشاور رئیس جمهور جا می‌زد

این مقام ارشد دستگاه قضا اضافه کرد: در مورد دیگری فردی با ادعای اینکه مشاور رئیس جمهور و مدیرکل اطلاعات یکی از استانها و برقراری ارتباطات ناسالم با برخی از عومل مرتبط با جامعه اطلاعاتی اقدام به تشکیل یک باند خطرناک در قالب کلاهبرداری، آدم‌ربایی، دلالی و کار چاق کنی در پوشش امور خیریه و مسائل وقفی کرده است.  

وی افزود: او که سابقه جاسوسی و اغفال دیگران را هم داشته با نزدیک شدن به افراد یا مسئولین دفاتر افراد صاحب منصب و جعل عناوین مشاور ریس جمهور، وزرا و مقامات عالی نظام و موفق شده از افراد کلاهبرداری کند.

وی گفت: این فرد نیز شناسایی و دستگیر شده که پرونده او و مرتبطین وی در حال رسیدگی است و دیگر مرتبطین او در حال شناسایی هستند.

باند کلاهبرداری چند وکیل در اصفهان

وی از شناسایی و بازداشت باند جعل اسناد و کارچاق کنی دیگری با شمارکت تعدادی از وکلا در اصفهان خبر داد و تصریح کرد:این افراد با تاسیس یک موسسه غیر قانونی با عنوان عدالت گستر دادگر با همراهی تعدادی وکیل و اشخاص عادی و بکار بردن عناوین دروغی برای اعضای موسسه، مثل سرگرد وزارت اطلاعات، فراجا و سپاه و مأمور حفاظت اطلاعات قوه با مانورهای متقلبانه تلاش می کردند افراد را فریب دهند و خود را صاحب نفوذ معرفی کنند و موفق شدند تعدادی از مردم را فریب دهند که از آنها مقادیر قابل توجهی از اسناد جعلی دوایر دولت امنیتی و انتظامی  و ادوات ممنوعه از جمله سلاح از آنها کشف شده است.

به گفته اصغر جهانگیر این باند همچنین در زمینه رزومه سازی برای دریافت وام‌های کلان، تقلب در مناقصه ها و مزایده‌های دولتی و جعل مدارک اقامت برای اتباع غیر مجاز خارجی با مبالغ کلان نیز فعال بوده‌اند که  با توجه به گستردگی این باند و فعالیت‌های مجرمانه‌ای که داشتند با همکاری شبانه روزی توسط مجموعه‌های نظارتی قوه قضاییه اعم از حفاظت اطلاعات، دادسرای انتظامی و سایر مجموعه‌های اطلاعاتی و انتظامی تمام این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

.ی اظهار داشت: مشخصات این افراد برای شناسایی سایر مالباختگان و فعالیت‌هایی که انجام داده‌اند به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وکلای کلاهبرداری که به هم صنفی‌های خود هم رحم نکردند

سخنگوی علیه اضافه کرد: در پرونده دیگری تعدادی وکیل با سابقه با سو استفاده از کارآموزان وکالت و وکلای تازه کار که کمتر شناخته شده هستند و کار کمتر به آنها ارجاع داده می شود پرنده هایی را به آنها محول کرده و خودشان پشت پرده تلاش می کردند پرونده را با نفوذ به سمت دیگری ببرند و منحرف کنند تا اگر هم گیر افتادند آن وکلای کم تجربه و تازه کار یا کارآموز دستگیر شوند و متهم شوند.

وی گفت:دستگیری بقیه اعضای این باند در جریان است و در زمان لازم مشخصات و اسامی آنها اعلام خوهد شد.

۳۰ پرونده کلاهبرداری در گلستان و کرمان

اصغر جهانگیر از تشکیل پانزده پرونده در ارتباط با افراد و باندهای کلاهبرداری، شیادی و ادعای ارتباط با نقامات قضایی و امنیتی برای کلاهبرداری و اخاذی از مردم از جمله سه فرد که یکی ادعای می‌کرده قاضی است و دو تن دیگر که خود را از اقوام مقامات قضایی معرفی می‌کردند خبر داد و گفت: در استان کرمان نیز در همین ماه ۸ نفر جاعل، ۴ نفر کارچاق کن و سه نفر غصب کننده عناوین شناسایی و بازداشت شدند و ۳۰ نفر رشوه دهنده و رشوه گیرنده هم تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند که پرونده آنها در حال رسیدگی است.

ناآگاهی مردم زمینه ساز کلاهبرداری

معاون اجتمای و پیشگیری از وقوع جرم  قوه قضائیه گفت: مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در کشور تلاش می‌کند تا دستگاه‌های حاکمیتی کشور را از مواردی که با سو استفاده غصب عنوان منجر به کاهش اعتماد مردم می‌شوند را آگاهی ببخشد. افرادی که قصد انجام چنین کارهایی دارند، بدانند اقدامات قاطعی برای آنها دیده شده و به زودی شناسایی خواهند شد.

وی به عوامل و دلایل و آسیب شناسی این پدیده پرداخت و گفت: آسیب شناسایی در این حوزه نشان می‌دهد که، مهم‌ترین علت اعتماد به کلاهبرداران عدم آگاهی مردم به قوانین کشور است، که منجر می‌شود افراد در دام این شیادان قرار بگیرند. یکی از عمده ترین مسأله تدارک برنامه‌های ویژه، متناسب با شرایط جامعه برای ارتقای آگاهی عموم است. رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نیز نقش مهمی در ارتقای آگاهی عمومی دارند.

اضغر جهانگیر افزود: نهادهای نظارتی نیز باید با شناسایی شیوه اخاذی نسبت به افراد و محل‌های پر خطر اقدام کرده و با شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات به مردم اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.