تحولات لبنان و فلسطین

به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی، ویژه‌برنامه «در امتداد مقاومت» ویژه بانوان زائر و مجاور افغانستانی و اردوزبان در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار شد.

گردهمایی زائران افغانستانی در ویژه‌ برنامه «در امتداد مقاومت»

به مناسبت شهادت مظلومانه سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله مراسمی با حضور جمعی از بانوان حوزوی زائر و مجاور از کشور افغانستان و پاکستان در رواق غدیر برگزار شد.
حجت‌الاسلام دکتر سید جواد وحیدی، رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم مشهد مقدس و رئیس مدرسه علمیه امامیه هرات در این ویژه‌برنامه از دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهید سید حسن نصرالله با عنوان رهبری شجاع، عادل و صادق یادکرد و گفت: این مجاهد نستوه هرگاه وعده‌ای می‌داد و یا تهدیدی می‌کرد همه باور داشتند که آن را عملی می‌کند.
وی اظهار کرد: یکی از وعده‌های او این بود که ما تا آخر کنار فلسطین خواهیم ماند و همه شاهد بودیم که بر خلاف برخی از کشورها مسلمان منطقه، تا پای جان بر سر این عهد، وفادار بود.  
رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم مشهد افزود: شهید سید حسن نصرالله تنها یک روحانی و یک‌عالم دینی نبود، بلکه یک رهبر سیاسی و یک فرد تأثیرگذار در جامعه هم بود و در طول عمر بابرکت خود همواره منشأ خیر و برکات بسیاری برای امت اسلامی بود. 
وی یادآور شد: این شهید والامقام در جوانی مسئولیت دبیر کلی حزب الله لبنان را بر عهده گرفت و در آن زمان حزب الله تنها یک گروه کوچک چریکی بود که در عرصه سیاسی و نظامی نفوذی نداشت ولی در زمان شهادت او حزب الله به یک ارتش منظم کلاسیک با پیشرفته‌ترین امکانات تسلیحاتی و نظامی تبدیل شده بود. 
گفتنی است؛ اجرای سرود حماسی توسط گروه سرود بین‌المللی خورشید هشتم و اجرای برنامه مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.