آخرین تحولات لبنان

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: درحالی‌که ریسک‌های غیراقتصادی بازار را احاطه کرده است، محدودیت در دامنه نوسان باید تداوم داشته باشد.

مدیریت هیجان بورسی‌ها با تداوم محدودیت در دامنه نوسان
هفته دوم پائیز برای بورس، یک هفته تماماً سرخ بود. روز چهارشنبه هفته گذشته ششمین روز متوالی خروج پول بود. اما بعد از چهار روز ورودی صندوق‌های درآمد ثابت نیز منفی شد.اما صندوق‌های طلا تنها دارایی بودند که ورود پول را ثبت کردند، این موضوع نشان می‌دهد که طلا همچنان دارایی سنتی و امن برای سرمایه‌گذاران در مقابل ریسک‌های اقتصادی و غیراقتصادی است.
جتبی دانشی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص تصمیم سازمان بورس مبنی بر عدم تعطیلی بازار گفت: این تصمیم درست و منطقی بود. اما دامنه نوسان یک‌درصدی به معنی راکد بودن است، زیرا نباید این محدودیت را برای سهم‌هایی که پتانسیل رشد دارند، قائل شد.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: دامنه نوسان یک‌درصدی تأثیر چندانی بر معاملات نداشته و سهم‌ها عمدتاً در صف فروش‌های سنگین قرار دارند. وی افزود: به نظر می‌رسد دامنه نوسان باید فعلاً محدود باشد تا هیجانات در بازار فروکش کند و اطمینان خاطری نسبت به ایجاد آرامش در بازار حاصل شود.دانشی تامید کرد: با افزایش ریسک‌های سیاسی و بین‌المللی، سازمان بورس به‌عنوان متولی بازار، باید تصمیمی اتخاذ کند تا بازار کمترین آسیب را ببیند. این کارشناس بورسی تصریح کرد: تا زمان کاهش تنش‌ها در منطقه باید دامنه نوسان محدود باقی بماند.
منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.