آخرین تحولات لبنان

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: عملیات طوفان الاقصی یک نقطه عطف بود، یک نقطه بزنگاهی بود و فقط یک عملیات میدانی نبود.

جلیلی: عملیات طوفان الاقصی یک نقطه عطف بود

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در سالروز عملیات طوفان الاقصی در گفتگویی گفت: عملیات نظامی یک گروه در یک منطقه چرا آنقدر اهمیت پیدا می‌کند. مهم این است که یک سال گذشته است. رژیم صهیونیستی یک زمانی ادعا داشت وقتی یک حرکتی انجام می‌داد و اراده‌ای در منطقه می‌کرد، مثلاً با چند ارتش دولت‌های عربی درگیر می‌شد و ۶ روزه تمام می‌شد.

وی افزود: امروز سالروز عملیات طوفان‌الاقصی است، یک سال گذشته است و هنوز تمام نشده است؛ تمام توان خود و متحدین خود را آورده است و آمریکا میلیاردها دلار کمک کرده است. آن چیزی که امروز در صحنه جهان و منطقه به ویژه در فلسطین لبنان می‌گذرد بتوانیم توصیف درست داشته باشیم و ثانیاً تحلیل درست‌تری را داشته باشیم تا بر آن اساس بتوانیم پیشنهاد و تجویزی دهیم آن موقع درست باشد. من روی یک تعبیر تکیه دارم همین اخیراً که سید عزیز مقاومت نصرالله به شهادت رسید و رژیم صهیونیستی با همه توان پای کار آمد حملات سنگین انجام داد که سید را به شهادت برساند اما یک نکته مهم این است که رژیم صهیونیستی اسم عملیات را چی گذاشت؟ اسم عملیات خود را نظم جدید گذاشت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: عملیات طوفان الاقصی یک نقطه عطف بود، یک نقطه بزنگاهی بود و یک عملیات فقط میدانی نبود. بعد از یک سال رژیم صهیونیستی معترف شد که این عملیات مناسبات غلط را به هم ریخت.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی و متحدینش آمریکا و کشورهای اروپایی از دو جنبه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سال‌ها و دهه‌ها و از همان زمان شکل‌گیری این رژیم نامشروع ادعاهایی داشتند. مقامات اروپایی و آمریکایی بارها بالاترین مقاماتشان وقتی از رژیم صهیونیستی یاد می‌کردند به عنوان نماد دموکراسی مطرح می‌کردند. یک همچین حیثیتی را این‌ها قائل بودند.

جلیلی گفت: در همین یک سال گذشته بطلان همه این شعارها را دیدیم. همه حیثیتشان را پای کار آورده بودند به راحتی یک رژیمی هزاران زن و کودک را به شهادت رساند. همین‌هایی که ادعای آزادی داشتند حتی اگر مردم خودشان در اروپا و آمریکا به دفاع از این مردم بلند شدند را سرکوب کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.