تحولات لبنان و فلسطین

سرمربی آلمانی سابق لیورپول پس از امضای قرداد به عنوان مدیر فوتبال شرکت ردبول، از هیجانش برای ایفای یک نقش متفاوت در جهت توسعه استعدادهای فوتبال صحبت کرد.

کلوپ پس از امضای قرارداد با ردبول؛ هیجان‌زده برای یک نقش متفاوت هستم

یورگن کلوپ، خرداد امسال پس از ۹ سال حضور در لیورپول و کسب لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر انگلیس، جام‌جهانی باشگاه‌ها، FA Cup، لیگ کاپ انگلیس، سوپرکاپ اروپا و کامیونیتی شیلد با این تیم، از جمع قرمزهای آنفیلد جدا شد.

پس از جدایی کلوپ از لیورپول، گمانه‌‎زنی‌های زیادی درباره تیم آینده کلوپ مطرح شد، این سرمربی آلمانی اما اعلام کرد که می‌خواهد استراحت کند.

در شرایطی که تصور می‌شد کلوپ در فصل جدید در تیمی مشغول به کار نشود، اما امروز اعلام شد که این سرمربی آلمانی به عنوان مدیر فوتبال شرکت ردبول انتخاب شده و از اول ژانویه ۲۰۲۵ کارش را آغاز خواهد کرد. مجموعه ردبول که نوشابه‌های انرژی‌زا تولید می‌کند و سالانه ۱۲ میلیارد قوطی فروش دارد، مالک ۵ باشگاه فوتبال لایپزیش آلمان، سالزبورگ اتریش، نیویورک ردبولز آمریکا، ردبول براگانتینو برزیل و اف سی لیفرینگ، تیم دسته دومی لیگ اتریش بوده و قرار است کلوپ به عنوان مدیر فوتبال این باشگاه‌ها فعالیت کند.

شرکت جهانی نوشیدنی‌های انرژی‌زا، کلوپ را متعاقد کرده چشم‌انداز استراتژیک باشگاه‌های فوتبال ردبول در سراسر جهان را رهبری کند.کلوپ قرار است که با شناسایی استعدادها، به آموزش و توسعه مربیان کمک کند.

کلوپ پس از انتخاب به عنوان مدیر فوتبال ردبول، گفت: بعد از ۲۵ سال مربیگری و مواجه شدن با حواشی، نمی‌توانم هیجان‌زده نباشم که در پروژه ردبول شرکت می‌کنم. نقشم ممکن است تغییر کرده باشد، اما علاقه من به فوتبال مانند سابق است.

وی درباره برنامه‌اش در این شرکت، تصریح کرد: می‌خواهم استعدادهای فوق‌العاده فوتبالی را که در اختیار داریم، توسعه دهم، بهبود بخشم و از آنها حمایت کنم. راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانیم این کار را با استفاده از دانش و تجربه نخبه‌ای که ردبول برای یادگیری از سایر ورزش‌ها دارد انجام دهیم.

ردبول که بیشتر به سرمایه‌گذاری در مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک شناخته می‌شود، در فوتبال هم ورود کرده است. این شرکت در کشف و توسعه استعدادها تخصص دارد و نمونه‌های خوبی مانند سوبوسلای مجارستانی وجود دارد. لایپزیش او را سه سال پس از اینکه از ردبول سالزبورگ خرید و به مبلغ ۷۰ میلیون یورو به لیورپول فروخت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.