تحولات لبنان و فلسطین

دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تساوی تیم ۱۰ نفره ایران مقابل ازبکستان؛ هدف فقط نباختن بود

دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در ورزشگاه ملی تاشکند برگزار شد که در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، قطر، امارات، کره‌شمالی و قرقیزستان در گروه A این رقابت‌ها حضور دارند. حساسیت این دیدار در حالی بیشتر شد که ۲ تیم با ۶ امتیاز به صورت مشترک در صدر جدول این گروه قرار داشتند و برنده این دیدار می‌توانست گام بلندی برای صعود مستقیم به جام جهانی بردارد.

تساوی ۱۰ نفره ایران مقابل ازبکستان؛ هدف فقط نباختن بود

شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند ابتدا با نتیجه یک بر صفر قرقیزستان را در ورزشگاه فولادشهر مغلوب کنند و در ادامه نیز تیم ملی امارات را نیز با همین نتیجه از پیش‌رو برداشتند. در مقابل شاگردان سرچکو کاتانچ نیز کارشان را در این مرحله از رقابت‌ها با برتری یک بر صفر خانگی مقابل کره‌شمالی آغاز کردند و در دیدار دومشان نیز توانستند به سختی قرقیزستان را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش رو بردارند.

دقایق حساس:

دقیقه ۷: پرتاب اوت حردانی در محوطه جریمه با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده همراه شد که در نهایت یوسوپوف این ضربه را مهار کرد.

دقیقه ۱۱: ضربه علی‌کولوف از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به نعمتی توسط بیرانوند مهار شد.

تساوی ۱۰ نفره ایران مقابل ازبکستان؛ هدف فقط نباختن بود

دقیقه ۲۷: ازبکستانی اعتراض شدیدی نسبت به عدم خطای پنالتی توسط عزت‌اللهی داشتند اما داور استرالیایی به صحنه نزدیک بود و بازی را دنبال کرد.

دقیقه ۳۰: ایران یک ضدحمله توسط سامان قدوس طراحی کرد که عادل‌جان خامروبکوف کارت زرد را به جان خرید و با خطای فنی قدوس را سرنگون کرد.

دقیقه ۴۷: فرار سریع حردانی از جناح راست و ارسال خطرناک و کم ارتفاع او به سردار آزمون رسید که شوت او در برخورد با مدافع حریف ریباند شد و در ادامه هم شوت طارمی را یوسوپوف به راحتی جمع کرد.

دقیقه ۵۴: بی احتیاطی صالح حردانی تیم ملی فوتبال ایران را به دردسر انداخت، تکل و کف استوک به پشت ساق پای الدور شومورودوف باعث شد تا داور استرالیایی بعد از بازبینی این صحنه با وی‌ای‌آر، مدافع راست ایران را با کارت قرمز اخراج کند.

تساوی ۱۰ نفره ایران مقابل ازبکستان؛ هدف فقط نباختن بود

دقیقه ۶۵: سردار آزمون با حرکت تیمی خوب بازیکنان ایران در محوطه جریمه به توپ رسید و درحالی که می‌توانست با شوت‌ دروازه ازبکستان را باز کند تصمیم به دریبل مدافع این تیم گرفت که بعد از برخورد به زمین افتاد اما داور اعتقادی به خطا پنالتی نداشت.

دقیقه ۷۲: پاس بلند عزت‌اللهی به پشت مدافعان ازبکستان با ضربه سردار آزمون همراه شد اما یوسوپوف به زیبایی توانست این ضربه را مهار کند.

دقیقه ۸۴: ارسال کرنر قایدی در محوطه جریمه با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده همراه شد که این ضربه خطرناک را مدافع ازبکستان از روی خط دروازه برگشت داشت.

دقیقه ۱+۹۰: در حالی که قلی‌زاده قصد داشت از مدافع ازبکستان عبور کند توپ به دست رستم‌جان آشورماتوف برخورد کرد و داور استرالیایی اعلام خطای پنالتی به نفع ایران کرد. اما به شکل عجیبی بعد از بازبینی این صحنه توسط وی‌ای‌آر تصمیم خود را تغییر داد و خطای پنالتی برای ایران اعلام نشد.

دقیقه ۷+۹۰: ارسال قایدی با ضربه سر تماشایی عزت‌الهی در محوطه جریمه همراه شد اما یوسوپوف با واکنش تماشایی توپ را از زیر طاق دروازه ازبکستان به کرنر فرستاد.

با این نتیجه ازبکستان با توجه به گل زده بیشتر نسبت به ایران با هفت امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و تیم ملی فوتبال ایران نیز با همین امتیاز در رتبه دوم ایستاد.

تیم داوری: شون ایوانز، گئورگی لاکریندیس و اوون گولدریک/ داور چهارم: دنیل الدر/ داوران وی‌ای‌آر: الکساندر کینگ و کاسی رِیبلت.

ترکیب ابتدایی ملی ازبکستان:

اوتکیر یوسوپوف، خسن‌الدین علی‌کولوف، عبدالقدیر خوسانوف، رستم‌جان آشورماتوف، فرخ سیفی‌اف، شیرزود نصرالله‌اف، اوتابک شوکوروف، عادل‌جان خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، عباس‌بک فیض‌الله‌اف و الدور شومورودوف.

تساوی ۱۰ نفره ایران مقابل ازبکستان؛ هدف فقط نباختن بود

سرمربی: سرچکو کاتانچ

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.