تحولات لبنان و فلسطین

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: حافظ شیرازی نماد صلح و دوستی است و در جهان پرتلاطم امروز، برای رسیدن به قله صلح، دنیا باید با تساهل و تصلح حافظ آشنا شود.

وزیر میراث فرهنگی: جهان برای صلح باید با اندیشه حافظ آشنا شود

سیدرضا صالحی امیری شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت حافظ در آرامگاه این غزلسرای بزرگ فارسی در شیراز، اظهار کرد: ما بار دیگر اینجا گردآمده ایم تا با صدای رسا بگوییم بر بلندای تاریخ بنویسید ما حافظ داریم و تا ادب بر این خوان باقی می‌مانیم.

وی افزود: حافظ مخزن اخلاق و اخلاص است و بی‌تردید اندیشه او نیاز اکنون نسل امروز و ضرورت فردای ما است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: حافظ بزرگترین سرمایه فرهنگی ایران در دنیا امروز است و در زمانی که عناصر سرمایه فربه شده و از معدن و فولاد و نفت می‌گویند، برای دمیدن روح در جامعه باید به حافظ و سعدی متوسل شویم.

صالحی امیری گفت: جامعه بی روح کالبدی بیش نیست، اگر امروز با انبوهی از آسیب اجتماعی، آسیب‌های خانوادگی و معضلاتی در حاشیه شهرها مواجه هستیم، برای آن است که از سرمایه‌های فرهنگی خود فاصله گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: بازگشت به حافظ و اندیشه‌های او، بازگشت به شرافت و انسانیت است و از این رهگذر همیشه حیات گرمی خواهیم داشت.

شیراز قطب فرهنگی جهان است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه شیراز هویت‌ساز است،گفت: این شهر نه تنها برای ایران بلکه قطب فرهنگی جهان است و برای دنیا تمدن‌ساز است.

صالحی امیری افزود: باید از اندیشمندانی که حافظ را زنده نگه می‌دارند، قدردانی کنیم.

او ادامه داد: تنها مردم شیراز حافظِ حافظ نیستند بلکه همه ایران حافظ این شاعر بزرگ است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: حافظ شیراز حافظ قرآن بود و امروز ما برای دست یافتن به حیات طیبه باید به عرفان و معرفت او برگردیم.

صالحی امیری اظهار کرد: دیوان حافظ در همه خانه‌های مردم ایران و در همه کتابخانه‌های بزرگ دنیا جای گرفته و این یعنی اشعار او شفابخش همه اعصار است و حیات بخش همه انسانه در بستر تاریخ است.

می‌کوشم حافظیه چون نگینی در دنیا بدرخشد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خداوند را شاکرم که یکبار دیگر توقیف داد تا در حافظیه باشم، حافظیه حافظ ایران است و من متعهدم هر چه در توان داریم برای این نقطه تاریخی و زیارتی بکوشیم.

وی اعلام کرد: می‌کوشیم موانع را برداریم و تلاش کنیم تا این نقطه به مثابه نگینی در دنیا بدرخشد. معتقدم اگر قرار بود خورشید از شرق طلوع کند، از اینجا طلوع می‌کرد.

صالحی امیری گفت: بودن یا نبودن محمد هادی ایمانیه در صندلی استانداری، چیزی به جایگاه وی اضافه نمی‌کند بلکه او از مفاخر ارزنده این استان است.

وی افزود: ایمانیه طی سه یکسال گذشته برای توسعه فرهنگی فارس بسیار تلاش کرد.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: حضور ما در این آیین تنها یک پیام داشت و آن این است که ما قدردان عزیزانی هستیم که حافظ را بزرگ می شمارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.