تحولات لبنان و فلسطین

اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز جمعه گفت که متعهد شدیم که یک بسته جدید کمک نظامی به ارزش حدود ۱.۵ میلیارد دلار به اوکراین بدهیم.

آلمان : یک بسته کمکی نظامی ۱.۵ میلیارد دلاری به اوکراین ارایه می دهم

این کمک نظامی در جریان سفر اروپایی زلنسکی برای جلب حمایت از "طرح پیروزی" با هدف پایان دادن به جنگ با روسیه اعلام شد.

زلنسکی پس از بازدید از لندن، پاریس و رم روز پنجشنبه وارد برلین شد. سفر او پس از لغو نشست برنامه ریزی شده با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل طوفان میلتون صورت گرفت.

شولتس تاکید کرد که آلمان بزرگترین حامی نظامی اوکراین در اروپا و دومین حامی بزرگ کی یف در جهان پس از آمریکا است.

وی بر تعهد آلمان به ارائه قابلیت های دفاع هوایی به عنوان بخشی از بسته کمکی جدید که شامل سیستم‌های دفاع هوایی، پدافند هوایی, تانک‌ها، خودروهای زرهی، پهپادهای جنگی، مهمات توپخانه و رادار با حمایت بلژیک، دانمارک و نروژ است، تاکید کرد.

زلنسکی از این کمک ها قدردانی کرد اما بر لزوم حفظ سطح کمک در سال آینده تاکید کرد.

وی گفت: برای ما بسیار مهم است که کمک ها در سال آینده کاهش نیابد. کمک ها باید برای محافظت از مردم اوکراین کافی باشد.

در بودجه آلمان نزدیک به ۸.۲ میلیارد دلار به کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده شده است، در حالی که در بودجه سال آینده, این مبلغ به ۴.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

برلین امیدوار است که یک وام بین‌المللی ۵۰ میلیارد دلاری که از طریق فروش دارایی‌های مسدود شده روسیه تامین می‌شود، به کمک مالی به اوکراین کمک کند. انتظار می رود این وام تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

اگرچه زلنسکی علناً جزئیات طرح "پیروزی" خود را ارائه نکرده است، تلاش های او برای جلب حمایت اروپا ممکن است تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری قرار گیرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال رقابت با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکاست، از کمک‌های واشنگتن به اوکراین انتقاد کرده است.

ارتش اوکراین در منطقه دونتسک شرقی، جایی که نیروهای روس اخیراً کنترل ووهلهدار و تورتسک را در دست گرفته‌اند، تحت فشار شدید قرار دارد. زلنسکی می‌خواهد کمک‌های بیشتری برای جلوگیری از شکست های دیگر دریافت کند. او گفت که اوکراین "می خواهد جنگ حداکثر تا سال ۲۰۲۵ پایان یابد."

اولاف شولتس صدراعظم آلمان پندی پیش در سخنانی خواستار تلاش مجدد برای برقراری صلح در اوکراین شد و گفت که او و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، هر دو طی مذاکرات اخیر درباره لزوم برگزاری یک کنفرانس جدید صلح با حضور روسیه توافق کرده‌اند.

شولتس در این مصاحبه که با شبکه آلمانی ZDF انجام می‌داد، گفت «من معتقدم که اکنون زمان آن است که درباره چگونگی رسیدن به صلح از این وضعیت جنگی، سریع‌تر از گذشته بحث کنیم.»

زلنسکی ماه پیش گفته بود که قصد دارد در ماه نوامبر (آبان) برنامه ای آماده داشته باشد تا کی‌یف بتواند دومین نشست بین المللی را در مورد صلح در اوکراین برگزار کند و نمایندگان روسیه باید در آن شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.