تحولات لبنان و فلسطین

مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید خراسان رضوی با حضور وزیر کشور برگزار شد.

 مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی صبح امروز 21 مهرماه در مجتمع شهدای سلامت مشهد با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان برگزاری شد.
در این مراسم «یعقوبعلی نظری»، استاندار سابق خراسان رضوی تکریم و «غلامحسین مظفری» به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی معرفی شد.

وفاق ملی یعنی استفاده از همه استعدادها
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به ظرفیت ها و منابع استان گفت: استان سرشار از منابعی است که باید بالفعل شود.
هادی طباطبایی افزود: وجود گروه ها و احزاب در چهارچوب قانون اساسی از افتخارات خراسان رضوی است. دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی روی کار آمد و این یعنی استفاده از همه استعدادها و خدمت به مردم که هدف انقلاب اسلامی است.
 


انتخاب استاندار با مشورت مجمع نمایندگان استان
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به روند انتخاب استاندار جدید خراسان رضوی گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، انتخاب استاندار را حق مسلم رئیس جمهور می دانند و انتخاب استاندار خراسان رضوی با مشورت نمایندگان استان بوده است که از طریق این مجمع، چهار نفر به وزیر کشور معرفی شدند.
محسن زنگنه تصریح کرد: شعار دولت وفاق است و این یعنی تاکید بر شایسته سالاری. نمایندگان این شعار را ارج می نهند و امیدواریم این مسیر ادامه یابد.
وی افزود: کمک به دولت را تکلیف خود می‌دانیم و به استاندار قول می دهیم برای پیشبرد اهداف استان در کنار او باشیم.


هم پیمانی برای سرآمد شدن استان در کشور
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با تکریم از استاندار سابق خراسان رضوی گفت: استاندار خراسان رضوی در طول سه سال کاری خود اقدامات شایسته ای در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه ها را به سرانجام رسانده است.
حجت الاسلام رضا زرندی افزود: به نمایندگی از شورای تامین استان اعلام می کنم استاندار جدید خراسان رضوی را چون استاندار قبلی در جهت خدمت به مردم شریف استان و زائران علی ابن موسی (ع)یار و مددکاریم تا استان در ابعاد مختلف در کشور سرآمد باشد.
 

ضرورت تحقق وفاق در عمل
استاندار سابق خراسان رضوی در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای خدمت و مقاومت عنوان کرد: جلسه تودیع و معارفه فرصت خوبی برای تودیع شونده است و اولین نکته آن حلالیت طلبی است که از همه مردم و مدیران و مسئولان حلالیت می‌طلبم، حتماً در وجود ما انگیزه برای انجام کارها بوده و اگر موردی محقق نشده به دلیل کاهلی نیست بلکه کاری از دست ما در آن موضوع برنیامده است و اگر سختگیری در انجام کارها برای مدیران شده برای این بوده که بتوانیم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.
یعقوبعلی نظری ضمن تقدیر از یاد و نام رئیس جمهور شهید گفت: شهید عزیز از من برای این مسئولیت دعوت کردند و به نوعی مسئولیت بر من تکلیف شد و من داوطلب برای استانداری نبودم و با همان نگاه خدمتگزاری در دفاع مقدس وارد عرصه خدمت به مردم استان در زمینه‌های اقتصاد و زیرساخت شدم. ما وقتی براساس نیازها تصمیم‌های سخت می‌گیریم حتماً پشتوانه‌های ملی را نیاز داریم و بسیاری از وزرا از ما حمایت و پشتیبانی کردند.
وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، شورای تأمین استان و دستگاه‌های نظارتی به دلیل تمام حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها افزود: خراسان رضوی بین ۸ تا ۱۰ درصد هر آنچه که در کشور اتفاق می‌افتد سهیم است و ما نسبت به این موضوع مدعی هستیم و هر کسی آمار مسکن ملی ارائه شده را قبول ندارد آماده هستیم تا از تحویل زمین تا سکنی شهر به شهر گزارش ارائه دهیم.
استاندار سابق خراسان رضوی با تأکید بر اعمال وفاق در جامعه ادامه داد: بنابراین باید در شکل و عمل و فکر وفاق داشته باشیم اگر هم دل نباشیم اتفاقی نمی‌افتد و همه چیز در حد شعار می‌ماند و در ارزیابی‌ها احتیاط شود تا از زحمات کشیده شده برای مردم و نظام غفلت نشود. وفاق شکلی، فکری و عملی در سطح جامعه نیاز داریم و مبادا این کلمه را دم بزنیم اما در عمل مردم چیز دیگری را مشاهده کنند. مهمترین مؤلفه‌ها در اقتصاد پروانه بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری است و وضعیت اقتصاد و شاخصه‌های استان روشن است.
یعقوبعلی نظری تصریح کرد: از ۳۴ مسأله احصاء شده از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در استانداری خراسان رضوی، ۱۴ مورد در زیر ساخت، ۱۰مسأله در اقتصاد، ۷ مورد در مسائل فرهنگی اجتماعی است و ۳ مورد به حوزه سیاسی مربوط می‌شد و علی رغم همه مشکلات موجود در آب و برق و زمین به جبران عقب ماندگی‌ها پرداختیم و به سرعت خدمات را گسترش دادیم و همه  موارد مربوط به۳۴ مسأله احصاء شده یا به بهره‌برداری رسیده است یا با تأمین منابع مالی در دست اقدام و اجرا است و کاری شروع نشده که منابع مالی آن مشخص نباشد.
وی افزود: در مدت زمان سه سال چهار نیروگاه افتتاح شد که در مقایسه با ده سال گذشته که تنها یک نیروگاه به مرحله بهره‌برداری رسیده بود دستاورد مهمی به شمار می‌رود. ۹۰۰مگا وات تولید برق مازاد در استان داریم اما به دلیل مدیریت متمرکز در اختیار استان نیست و این میزان کفایت نمی‌کند و توزیع مهم است.
استاندار سابق خراسان رضوی با اشاره به عقب ماندگی ۱۰ تا ۱۲هزار کلاس درس در استان ادامه داد: ۴هزار کلاس درس به مرحله بهره‌برداری رسیده، ۵ هزار کلاس درس در دست اقدام است که دو هزار و ۵۰۰کلاس درس را خیران می‌سازند و دو هزار و۵۰۰کلاس دیگر را باید دولت بسازد که منابع آن از مولدسازی تأمین می‌شود و حتی در این زمینه اداره کل آموزش پرورش نیز در بحث مولدسازی دیده شده است.
نظری چهار مرحله برگزاری انتخابات بدون تأخیر در استان را از مهمترین اتفاقات دانست و گفت: ما اتفاقات ۱۴۰۱ را داشته‌ایم که توانسته‌ایم با کمترین عارضه بگذرانیم که حاصل وفاق بین دستگاه‌های مربوطه بود. خراسان رضوی تنها استانی است که ۶ معاونت دارد و آن هم به دلیل اهمیت مسائل امنیتی و فرهنگی و زیارت در استان است. نباید مسائل دوران کرونا را فراموش کرد و امروز خدمت به زائران علی بن موسی الرضا(ع) در بین مردم و مسئولان یک فرهنگ شده است که به آن افتخار می‌کنیم.

تصمیمات استان بر مبنای خروجی اتاق فکر است  
استاندار جدید خراسان رضوی با قدردانی از زحمات استاندار پیشین این استان گفت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی از پشتوانه‌هایی هستند که باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها در استان استفاده کنیم. خراسان پرچمدار مسیر تمدن اسلامی بوده است و مناظرات امام رضا(ع) با جریان‌ها و ادیان مختلف می‌تواند سرمشق عملی وفاق حق مدارانه در میان جریان‌های گوناگون در خراسان رضوی باشد.
غلامحسین مظفری ادامه داد: سه محور اصلی در برنامه‌ها مد نظر است که پاکدستی، جدیت، پشتکار و سلامت و صداقت در کار مردم داری و خدمت صادقانه از اصولی است که باید به آن وفادار باشیم و در این راستا قدم برداریم و بی‌تردید مردم سرمایه‌های اصلی نظام هستند و خدمت صادقانه به مردم وظیفه اصلی است. امروز دولت الکترونیک چون گذشته در دستورکار است و مدیریت علمی و دقیق برای مسائل و موضوعات پیچیده که در پیش داریم باید به کار گرفته شود و در این جهت تعامل بااندیشمندان و نخبگان موضوع بسیار مهمی است و باید یک نظام خوب و ساختارمند برای رسیدن به این اهداف داشته باشیم.
وی افزود: یک مدیریت چابک امروز نیاز داریم، امروز داده‌ها هستند که حرف می‌زنند و باید به این مسائل توجه شود و خروجی داده‌ها برای مدیریت ضروری است که با رعایت این موارد می‌توانیم به عنوان استانی توسعه گرا در کشور مطرح باشیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به چالش در حوزه بهزیستی و اجتماعی ادامه داد: بحران‌ها و چالش‌هایی داریم و به قید فوریت باید به این مسائل پرداخته شود. بیش از یک سوم جمعیت مشهد حاشیه نشین است و این نسبت در کلان شهرها ۱۶ درصد است اما در شهر مشهد ۳۰درصد است ومجموع این موضوعات ایجاب می‌کند تا هماهنگی و همراهی را داشته باشیم تا به شرایط غیر قابل بازگشت نرسیم.
مظفری با تأکید بر خدمت صادقانه گفت: خودمان را مکلف به خدمت صادقانه بدانیم و از تعارفات معمول و مرسوم بگذریم در سیستم اجرایی به جای تشکیل شوراهای متعدد، مکاتبات زیاد و رفت و برگشت‌های زیاد که مردم را سرگردان کرده است به دنبال حل موضوع و کاربرویم و از حداکثر ظرفیت قانون برای حل مسائل استفاده کنیم.
وی در تشریح محور دوم فعالیت‌های دور جدید استانداری تصریح کرد: محور دوم موضوع ارتقاء زیرساخت است حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی از استان باید رقم بخورد. قدم‌های خوبی برداشته شده اما مسائل بسیار است که باید بتوانیم با کمک دوستان از ظرفیت‌ها و راه‌های میان‌بر استفاده کنیم.
استاندار خراسان رضوی به وضعیت بزرگراه‌ها در استان اشاره کرد و ادامه داد: باید آزادراه به مرز داشته باشیم و در اولویت باشد. قطار سریع‌السیر سال‌ها در دستور کار است و باید به آن رسیدگی شود. ما زیرساخت فراهم می‌کنیم اما نوع نگاه به توسعه مهم است. امروز باید نگاه اقتصادی به نگاه سیاسی اولویت داشته باشد، باید در این نگاه سیاست به اقتصاد یارانه دهد و نگاه ما درآمدی برای استان باشد نه نگاه هزینه‌ای. گردش مالی اقتصاد غیررسمی در مرز دوغارون ۳ برابر بودجه استان است و برای حل مسائل استان از رئیس‌جمهور خواسته‌ام به استان خراسان رضوی اختیارات دهند و قرار شد مجموعه پیشنهادات تنظیم و ظرف یک ماه به دولت ارائه شود.
مظفری در خصوص بازگشت سپرده‌های بانکی به استان افزود: . طبق آخرین مطالعات انجام شده در خرداد ماه، ۱۱۰هزار میلیارد تومان از سپرده‌های بانکی از استان خارج می‌شود که باید به استان برگردد. باید تلاش کنیم حضور مستقیم در فضای موجود دیپلماسی داشته باشیم و در سفرهای مقامات به کشورهای منطقه بخش خصوصی حضور داشته باشد. بخش خصوصی ۸۰درصدصنعت و ۸۹درصد اشتغال استان را شکل داده که مزیت استان است و نباید از پروژه‌های ملی برای استان هم غافل شد.
وی افزود: برای ایجاد فضای وفاق و همدلی تلاش خواهیم کرد اتاق فکر تخصصی داشته باشیم و مبنای تصمیم‌گیری ما خروجی این اتاق فکرها باشد. پارلمان زنان موضوعی است که‌امیدواریم در استان تشکیل دهیم تا مشارکت جدی بانوان وزنان را در موضوعات خودشان و سایر مسائل داشته باشیم.




 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.