تحولات لبنان و فلسطین

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت اولیه ایجاد دهکده علم و فناوری کشاورزی در ساوه از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور اخذ شد.

موافقت اولیه با ایجاد دهکده علم و فناوری کشاورزی در ساوه اخذ شد

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام محمد سبزی روز شنبه در جشن روستا و عشایر در روستای نیوشت اظهار کرد: به منظور حمایت و توسعه از اقتصاد کشاورزی ساوه در کنار برنامه‌های موظفی دستگاه‌ها ۲ اولویت شامل ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی و دهکده علوم و فناوری کشاورزی به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: تمامی مجوزهای لازم ایجاد پایانه محصولات کشاورزی اخذ شده و به زودی شاهد کلنگ زنی این طرح به وسعت ۲۰ هکتار خواهیم بود.

حجت الاسلام سبزی یادآور شد: در این طرح نمایندگی دستگاه های مختلف خدمت رسان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از جمله گمرک جمهوری اسلامی، بانک کشاورزی، کارگاه های سورتینگ و بسته بندی به صورت متمرکز فعال خواهد شد.

وی در خصوص دهکده علوم و فناوری کشاورزی نیز گفت: این طرح در یکی از اراضی در اختیار سازمان تحقیقات، آموزس و ترویج در بخش نوبران این شهرستان ایجاد می شود.

سبزی گفت: این اراضی که حدود ۱۴۰ بوده و دارای تمام امتیازات از جمله برق و آب است که پیشنهاد شده دهکده علم وفناوری کشاورزی برای انجام تحقیقات، ترویج و تولید ادوات کشاورزی برای توسعه اقتصاد کشاورزی ایجاد شود که موافقت اولیه با این طرح نیز اخذ شده است.

وی روستاها را مهمترین محل محل تولید اعلام کرد و گفت: لازم است در راستای حمایت از این ساکنان این مناطق برای تامین امنیت غذایی زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

وی افزود: هرچند در سالیان گذشته شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها بودیم اما از سال ۱۳۹۶ تا کنون این روند کمتر شده و امروزه شاهد مهاجرت معکوس از شهرها و روستاها هستیم و باید زمینه‌های تحقق این نوع مهاجرت بیش از گذشته تقویت شود.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.