تحولات لبنان و فلسطین

سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) نسبت به درگیری های منطقه ای "فاجعه بار" و تشدید تنش اسرائیل علیه حزب الله لبنان هشدار داد.

هشدار مقام سازمان ملل درباره تشدید تنش اسرائیل علیه حزب الله لبنان

سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان اعلام‌ کرد که تشدید تنش اسرائیل علیه گروه حزب الله لبنان به زودی از کنترل خارج خواهد شد.

«آندره آ تننتی» سخنگوی یونیفل به رسانه ها گفت که این خطر «خیلی زود به یک درگیری منطقه ای با تأثیر فاجعه بار برای همه تبدیل می شود» و خواستار یک راه حل دیپلماتیک در این خصوص شد.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان اعلام کرد که در تیراندازی نیروهای اسرائیلی یک نفر دیگر از از صلح‌بانان زخمی شده است و تعداد آنها به پنج نفر رسیده است.

ارتش رژیم اسرائیل امروز شنبه مصادف با «یوم کیپور» به عنوان مقدس ترین روز در تقویم یهودیان را در میان طوفان شدید انتقادات بین المللی به دلیل حمله نظامی خود به لبنان و شلیک سربازانش به نیروهای حافظ صلح، جشن گرفت.

ارتش صهیونیستی طی بیانیه‌ای مدعی شد که نظامیانش به آتش متقابل نیروهای یونیفل پاسخ داده‌اند.

ارتش رژیم اسرائیل از دوم مهر ۱۴۰۲ حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.