تحولات لبنان و فلسطین

سومین «جشن مهر سینمای ایران» طی آئینی با تجلیل از جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان سینما از جمله علی نصیریان به کار خود پایان داد.

سومین جشن مهر سینمای ایران با تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان سینما پایان یافت

آئین اختتامیه سومین جشن ملی مهر سینمای ایران از ساعت ۱۸:۳۰ عصر شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ در موزه سینمای ایران در حال برگزاری است.

جشن مهر سینمای ایران همزمان با روز ملی سینما از ۲۱ شهریور آغاز به کار کرد.

مهر سینمای ایران عید نوروز هنرمندان است
دبیر سومین جشن ملی مهر سینمای ایران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در مجموع از ۶۰۲ نفر هنرمند در سراسر کشور تجلیل کردیم، گفت: مهر سینمای ایران با ۲۱ استان شروع و امسال در ۳۱ استان برگزار شد. امسال از ۱۰۵ کارگردان و ۵۷ بازیگر و ۴۲ تهیه‌کننده و ۳۲ پژوهشگر و افرادی در دیگر حوزه‌ها در سراسر کشور قدردانی کردیم.

قادر آشنا با تاکید بر اینکه هیچ وقت هنر افراد پشت صحنه دیده نمی‌شد، اظهار داشت: هدف مهر سینمای ایران دیده شدن آنهایی بود که دیده نمی‌شوند. مهر سینمای ایران به همه جغرافیای ایران توجه داشت. در این ایام موضوع سینما در استان‌ها به عنوان یک موضوع جدی تلقی شد و طی یک هفته استان درگیر سینما بود.

وی افزود: مهر سینمای ایران عید نوروز هنرمندان و محل محبت به یکدیگر است. در این روز مثل نوروز باید نگرانی و دلخوری را کنار بگذاریم.

بخش دیگری از مراسم به قدردانی از جلال الدین معیریان چهره‌پرداز و علی نصیریان بازیگر پیشکسوت اختصاص داشت.

سینما را از مهرجویی یاد گرفتم
علی نصیریان پس از دریافت تندیس خود گفت: روز جشن مهر سینمای ایران روز مهر و محبت و حیات است من این جشن را بسیار مبارک می‌دانم.

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با تاکید بر اینکه تشویق برای نسل های بعدی بسیار بجا و خوب است، افزود: من جان کندم که به اینجا رسیدم. هنر لذت بخش است و اولین کسی که از خلاقیت هنری لذت می برد خود هنرمند است.

نصیریان ادامه داد: این سینما به سادگی به اینجا نرسیده است. یک نسل قبل از من که به آن فیلیمفارسی می‌گفتند برای آن زحمت کشید. البته به آنها زیاد بد و بیراه گفته‌اند. معتقدم زمانه و فرهنگ آنها ایجاب می‌کرد که آن جور عمل کنند. ولی نسل‌های بعدی آمدند و جور دیگری کار کردند.

وی تاکید کرد: اواسط دهه چهل کتاب و ترجمه و نمایشنامه خارجی و استاد آمد و تئاتر و سینما راه افتاد. در این دوره افراد مطرحی مثل مهرجویی درخشیدند مهرجویی حیف شد که از دنیا رفت. من سینما را از مهرجویی یاد گرفتم و در چهار پنج فیلم با او همکاری کردم. فیلم «گاو» این هنرمند هنوز فراموش‌نشدنی است.

در بخش دیگری از مراسم از بیش از ۳۰ سینماگر از جمله سینمادار، کارگردان، آموزشگاه‌دار، تهیه‌کننده سراسر کشور و … تجلیل شد.

نیازمند یاری همه هستم
رائد فریدزاده رئیس جدید سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری نیز در این مراسم تاکید کرد: خوشا به حال نسل ما که در زمانه استاد علی نصیریان زیست می‌کند.

وی افزود: امروز روز اول کاری بنده بود و در این مراسم صحبت از وفاق شد. وفاق یعنی داشتن حس و مسوولیت مشترک برای این که در مسیر اعتلای فرهنگ کشور گام برداریم. نیازمند یاری همه هستم و امیدوارم شاهد اعتلای بیشتر هنر ایران زمین باشیم.

 سومین دوره جشن مهر سینمای ایران امسال در ۳۱ استان کشور برگزار شد که برخی از این جشن‌ها با حضور مدیران سازمان سینمایی کشور، مسئولان و سینماگران و هنرمندان شاخص و افتتاح سالن‌های سینمایی در استان‌ها همراه بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.