تحولات لبنان و فلسطین

رئیس پارلمان شبه‌جزیره کریمه تأکید کرد که ارتش روسیه به اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین علیه کریمه، به‌شدت پاسخ خواهد داد.

روسیه: به اقدامات اوکراین در کریمه پاسخ سخت می‌دهیم

قدس؛ «ولادیمیر کنستانتینوف» رئیس پارلمان شبه‌جزیره کریمه در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» تأکید کرد که اقدامات تحریک‌آمیز ارتش اوکراین علیه کریمه افزایش یافته و ارتش روسیه به این اقدامات پاسخ سختی خواهد داد.

وی دراین‌باره گفت: ارتش روسیه اخیراً نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای مسلح اوکراین در رابطه با کریمه پاسخ سختی می‌دهد.

به گفته رئیس پارلمان کریمه «می‌توان در نتیجه چنین حملات قدرتمندی علیه تسلیحات و زیرساخت‌های دشمن، آن را از منابع لازم برای سازماندهی اقداماتی فجیع محروم کرد.»

شبه‌جزیره کریمه و سِواستوپول، پس از همه‌پرسی ۱۶ مارس ۲۰۱۴(۲۵ اسفند ۹۲) و با موافقت ۹۷ درصدی ساکنان، به طور رسمی به روسیه الحاق شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دو روز بعد یعنی ۱۸ مارس ۲۰۱۴، به همراه آکسیونوف، رئیس «جمهوری کریمه» و سایر مقامات، معاهده الحاق جمهوری کریمه و شهر سواستوپول به روسیه را امضا کردند. براساس این معاهده، تمام ساکنان کریمه، شهروند روسیه محسوب می‌شوند مگر آنکه نسبت به حفظ تابعیت اوکراینی اقدام کرده و درخواست دهند.

اوکراین و بسیاری از کشورهای غربی همچنان کریمه را جزو خاک اوکراین تلقی می‌کنند و الحاق کریمه به روسیه را غیرقانونی می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.