احمد محمودزاده با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس هیئت امنایی تحصیل میکنند افزود: مدرسه پیشنهاد هیئت امنایی شدن را میدهد، شورای آموزش و پرورش منطقه پیشنهاد را تایید و سپس در منطقه و استان مدرسه هیئت امنایی شکل میگیرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه این مدارس از ساختارهای خاصی برخوردار است ادامه داد: مدرسه هیئت امنایی باید کلاسهای فوق برنامه برگزار کند اما اگر مدرسه دو شیفته باشد، نمیتواند این کلاس ها را برگزار کند بنابراین نمیتواند اسم هیئت امنایی هم داشته باشد.
محمودزاده با بیان اینکه مدرسه هیئت امنایی یعنی با همکاری دیگر شرکا برنامههای کیفی سازی، بحث آموزشی و تربیتی در مدارس شکل گیرد گفت: این موضوع نیازمند ایجاد بسترها و الزامات در مدارس است تا کیفیت، پرورش، تربیت، سختافزار و نرمافزار آن به نحو مطلوب ارائه شود.
وی با بیان اینکه علاقه مند به افزایش این نوع مدارس نیستیم افزود:در قانون و بحث سند تحول بنیادین نگاه به همه مدارس هیئت امنایی است ولی؛ هیئت امنایی که در بیرون تفسیر می شود این است که پولی را از اولیا میگیریم، در صورتی که هیئت امنایی یعنی اداره مدرسه با همکاری سایر شرکا انجام شود چه ارکان تربیت باشد مانند خانه، مدرسه، رسانه و جامعه چه عوامل صحیح و موثر باشند مانند محله، روحانی، دانشگاهی که در آن منطقه وجود دارد و حتی دارالقرآن و مسجدی که در محله است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه شهریه مدارس هیئت امنایی برای برنامههای فوق برنامه است ادامه داد: میزان شهریه مدارس مذکور در انجمن اولیای مدرسه، در هیئت امنای مدرسه و در شورای آموزش و پرورش منطقه تعیین میشود.
محمودزاده درباره کاهش تنوع مدارس نیز اظهار کرد: در دنیا چهار نوع مدرسه غیردولتی، دولتی، استعدادهای درخشان و استثنایی وجود دارد؛ در کشور هم چهار نوع مدرسه داریم و دیگر مدارس مانند نمونه دولتی، هیئت امنایی، ایثارگران و شاهد در داخل مدارس دولتی شکل گرفته است و اگر کاهش تنوع مدارس به ۴ نوع مدارس بینجامد، با این رویه موافق هستیم.
نظر شما