تحولات لبنان و فلسطین

محمد جعفر طالب پور گفت: برای جلوگیری از بحرانی‌شدن مسئله سالمندی در کشور، ابتدا باید فرهنگ عمومی در زمینه فرزندآوری تقویت شود.

فرهنگ عمومی در زمینه فرزندآوری باید تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد جعفر طالب پور، پزشک و کارشناس حوزه جمعیت در گفت‌وگویی اظهار کرد: «برای جلوگیری از بحرانی‌شدن مسئله سالمندی در کشور در ابتدا باید فرهنگ عمومی در زمینه فرزندآوری تقویت شود. از طرف دیگر تسهیل‌گری دولت باید اصلاح شود و شرایط، امکانات اقتصادی و امتیازات در اختیار افراد قرار گیرد.»

وی ادامه داد: «تسهیل‌گری دولت تنها در امور اقتصادی نیست بلکه بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود. مثلا در بحث درمان، تسهیل‌گری بسیار اهمیت دارد. یک سرماخوردگی کوچک در یک خانواده می‌تواند نزدیک به یک میلیون تومان تمام شود. لازم نیست که حتما دولت با دادن وام این تسهیل‌گری را انجام دهد، بلکه با فراهم‌ کردن بیمه، پوشک، لباس، شیرخشک و ... می‌تواند به تسهیل این امر کمک کند.»

طالب‌پور گفت: «فرهنگ در بحث جمعیت و فرزندآوری بسیار اهمیت دارد؛ اینکه بسیاری از افراد تمایلی به فرزندآوری ندارند به طور کامل به مشکلات اقتصادی ارتباطی ندارد و فرهنگ مردم عامه در این زمینه باید اصلاح شود.»

وی گفت: «در میان اقشار مرفه و ثروتمند دیده می‌شود که تمایلی به چند فرزندی وجود ندارد و حتی تمایل به فرزندآوری در این گروه کمتر از اقشار فقیر جامعه است. فرهنگ، سبک زندگی، تبلیغات در محیط کار، پوشش، دکوراسیون و حتی معماری همه و همه باید به سمتی بروند که خانواده‌ها را به سمت کانون خانواده هدایت کند.»

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.