تحولات لبنان و فلسطین

کتاب خاطرات بوریس جانسون سیاستمدار انگلیسی با عنوان «رها شده»، پرفروش‌ترین کتاب هفته در انگلستان نام گرفت.

خاطرات «بوریس جانسون» پرفروش‌ترین کتاب هفته شد

کتاب خاطرات جانسون با نام «رهاشده» که به فعالیت این سیاستمدار از دوران حضورش از شهردار لندن تا وزیر امورخارجه و نخست وزیر می‌پردازد، پس از انتشار در ۱۰ اکتبر تاکنون ۴۲۵۲۸ نسخه در هفته آغازین خود فروخت و پرفروش‌ترین کتاب هفته گذشته شد.

این بدان معناست که جانسون از کتاب خاطرات دیوید کامرون در سال ۲۰۱۹، به نام «ثبت وقایع» پیشی گرفته است که ۲۰۷۹۲ نسخه در هفته نخست فروش داشت، هرچند کتاب خاطرات تونی بلر با نام «سفر» ۹۲،۰۶۰ نسخه در هفته افتتاحیه فروخت. کتاب خاطرات لیز تراس دیگر سیاستمدار بریتانیایی با نام «ده سال برای نجات غرب» نیز تنها ۲۲۲۸ نسخه در اولین هفته فروش خود در اوایل سال جاری فروخت.

همچنین تخمین زده می شود که کتاب خاطرات مارگارت تاچر در سال ۱۹۹۳ به نام «سال‌های داونینگ استریت»، ۱۲۰ هزار نسخه در اولین هفته فروش خود فروخته باشد، اگرچه این کتاب پیش از آغاز به کار کمپانی اطلاعات فروش صنعت نشر«Nielsen BookScan» منتشر شده است.

کتاب خاطرات بوریس جانسون از زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که اعلام شد که این سیاستمدار برای نوشتن آن مبلغی در حدود ۵۱۰ هزار پوند را به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده است، اگر چه این مبلغ در مقایسه با مبلغی که گفته می‌شد دیوید کامرون قبل از انتشار کتاب «ثبت وقایع» در سال ۲۰۱۹ دریافت کرده است (معادل ۸۰۰,۰۰۰ پوند) و یا پیش پرداخت ۴.۶ میلیون پوندی که تونی بلر برای زندگی‌نامه خود در سال ۲۰۱۰ دریافت کرد، کمتر است.

کتاب خاطرات «جانسون» به قیمت ۳۰ پوند فروخته می‌شود و نسخه‌های اندکی که امضاشده‌اند نیز با قیمت ۱۰۰ پوند ارائه خواهند شد.

بوریس جانسون پیش‌تر کتاب‌هایی را به نگارش درآورده است که از آن جمله می‌توان به «عنصر چرچیل» اشاره کرد که در دوران فعالیت او به عنوان شهردار لندن منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.