تحولات لبنان و فلسطین

وزیر صنعت، تجارت و معدن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم پیگیری اجرای توافقات میان تهران و اسلام‌آباد در راستای افزایش مبادلات تجاری، از وزیر بازرگانی پاکستان برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد.

دعوت وزیر صمت از وزیر بازرگانی پاکستان برای سفر به ایران

سید محمد اتابک شامگاه روز چهارشنبه و در پایان بیست و سومین نشست روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد دیدار رسمی با جام کمال خان وزیر بازرگانی پاکستان انجام داد.

در این دیدار محمد مهاجر سرپرست معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران، رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و اعضای هیات همراه وزیر صمت حضور داشتند.

اتابک در پایان این دیدار اظهار داشت: با توجه به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور، باید از پتانسیل‌های قوی برای گسترش مبادلات تجاری ایران و پاکستان بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: در نشست با همتای پاکستانی بر لزوم پیگیری اجرای توافقات تهران و اسلام‌آباد در حوزه‌های بازرگانی، تجاری و همکاری‌های اقتصادی تاکید کردم و طرفین برای بررسی مسائل و چالش‌های پیش روی تجارت دوجانبه به توافق رسیدند.

وزیر صمت اعلام کرد که در این دیدار از وزیر بازرگانی پاکستان برای سفر رسمی به ایران که از قبل نیز در برنامه دو کشور قرار داشت، دعوت بعمل آمد و تلاش می شود در این بازدید اقداماتی که می بایست اجرایی شود را در چارچوب یک توافقنامه عملیاتی، تنظیم کنیم.

وی اظهار داشت که میزان فعلی مبادلات تجاری هم از نگاه ایران و هم پاکستان قابل قبول نیست و با توجه به روابط قوی و پیوندهای مشترک دو کشور اطمینان داریم که قادر خواهیم بود تا حجم مبادلات تجاری را چندبرابر افزایش دهیم.

وزیر بازرگانی پاکستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با یادآوری سفر اوایل امسال شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران به اسلام‌آباد، گفت: از تشکیل دولت جدید در ایران خرسندیم و نگاه رو به جلو برای گام‌های عملی دو کشور برای فرصت‌های جدید همکاری داریم.

جام کمال خان با اعلام اینکه سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار وی است، افزود: با همتای ایرانی ام صحبت‌های خوب و به توافقات سازنده‌ای رسیدیم و معتقدیم که کارهای بسیاری باقی مانده ‌که دو کشور مصمم‌ به پیشبرد آن هستند.

وی با اشاره به مراودات مرزی ایران و پاکستان و تبادل هیات‌ها میان استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان، تاکید کرد: تمامی ابتکارات از جمله سفرهای متقابل ما به ایران و پاکستان در دستور کار است تا بتوانیم مسیر تعاملات را هموار کنیم.

براساس این گزارش، بیست و سومین نشست روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای امروز با امضای سند مشترک و صدور بیانیه مشترک کشورهای عضو در اسلام‌آباد بکار خود پایان داد.

در نشست اسلام‌آباد ریاست شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای (روسای دولت‌های عضو) به فدراسیون روسیه واگذار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران را در اجلاس سازمان همکاری شانگهای برعهده داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.