تحولات لبنان و فلسطین

مدیر یک پویش مردمی باتأکید به اینکه باید ازدواج اتباع غیرمجاز با زنان ایرانی ممنوع شود،نوشت:از مسئولین تقاضا داریم با رفع این نقص قانونی بزرگ جلوی این سوءاستفاده اتباع بیگانه از این روزنه قانونی را گرفته و از رسوب این افراد در کشور جلوگیری کنند.

ازدواج اتباع غیرمجاز با زنان ایرانی را ممنوع کنید

یکی از موضوعات مهم این روزها اخراج اتباع غیرمجاز ساکن در شهرهای ایران است، موضوعی داغ که به دنبال آن پویش های فراوانی در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی کشور ایجاد شده است، به دنبال همین مسئله متولیان امر مهاجرت یعنی سازمان ملی مهاجرت نیز به اخراج اتباع غیرمجاز افغانستانی نیز واکنش نشان داده‌اند.

مدیر یکی از این پویش با بیان اینکه باید از ازدواج اتباع غیرمجاز با زنان ایرانی جلوگیری کرد، نوشت: در سال‌های اخیر میلیون‌ها نفر از اتباع افغان در کشور ایران رسوب کرده‌اند و مشکلات بسیاری اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی متوجه کشور و مردم شده است.

در همین حین عده بسیاری از اتباع بیگانه با استفاده از یک خلأ قانونی اقدام به ازدواج با زنان ایرانی جهت دریافت اقامت و ماندگاری در کشور می‌کنند.

اغلب این افراد دارای گذشته‌ای مبهم بوده و از طرفی بسیاری از آنها در کشور افغانستان دارای همسر و فرزند نیز هستند و هیچ تعهدی نسبت به همسر ایرانی خود نداشته و صرفاً جهت سودجویی، اخذ اقامت در کشور اقدام به ازدواج با زنان و دختران پاک سرزمینمان می‌کنند.

مدیر این پویش مردمی تأکید می‌کند که: از مسئولین مربوطه به‌خصوص نمایندگان، قانون‌گذاران و همچنین مسئولین سازمان مهاجرت تقاضا داریم با رفع این نقص قانونی بزرگ جلوی این سوءاستفاده اتباع بیگانه از این روزنه قانونی را گرفته و از رسوب این افراد در کشور جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.