تحولات لبنان و فلسطین

بنیاد فرهنگی رضوی به منظور رشد دانش آموزان، در کنار توجه به امور آموزشی و تحصیلی، با اجرای برنامه‌های متنوع ورزشی و تجهیز و متناسب‌سازی فضاهای آموزشی، به‌دنبال رشد متوزان جسمانی و فکری و علمی دانش آموزان است.

برنامه های بنیاد فرهنگی رضوی پیوست تربیت بدنی دارد

به مناسبت فرا رسیدن روز 26 مهرماه، با عنوان «تربیت بدنی و ورزش» در تقویم کشورمان، سیدمحمدصادق علی پرست مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی به تشریح گوشه‌ای از مهمترین طرح و برنامه‌های ورزشی مدارس امام رضا(ع) پرداخت.  
 

برگزاری رویدادهای ورزشی 

علی پرست با بیان اینکه مدارس امام رضا(ع) به منظور افزایش تحرک و نشاط و نیز حفظ سلامتی دانش آموزان، یکی از پایگاه‎های فعال برگزاری رویدادهای ورزشی در سطح مدارس خراسان رضوی است، به مصداقی در این رابطه اشاره کرد و گفت: هر ساله، همزمان با فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش، المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مدارس امام رضا(ع) با حضور پرشور و پرتعداد دختران و پسران دانش آموز برگزار می‌شود که سال گذشته 2هزار دختر و پسر دانش آموز از 15 مدرسه در 6 رشته شرکت کردند و برگزیدگان جهت اعزام به مسابقات ناحیه و استانی آموزش و پرورش معرفی شدند. 
 

پیشگامی در طرح‌های جدید تربیت بدنی

علی پرست ضمن تصریح بر این نکته که مدارس امام رضا(ع) طی سه سال اخیر، با برنامه‌ریزی و اجرای شماری از طرح‌های ورزشی پیش قدم بوده است، در ادامه توضیح داد: آکادمی تندرستی و استعدادیابی ورزشی مدارس امام رضا(ع) از اوایل سال 1401 شروع به کار کرد. 
وی با بیان اینکه این آکادمی با هدف ارزیابی جسمی و حرکتی، تناسب اندام و ارتقای عملکرد حرکتی و همچنین استعدادیابی ورزشی و سنجش نوع تغذیه دانش آموزان راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: سه سال از آغاز فعالیت آکادمی ورزشی مدارس امام رضا(ع) می‌گذرد و در آن دختران و پسران دانش آموز در کلاس‌های ورزشی شرکت می‌کنند. این دوره‌های تفریحی و آموزشی، به صورت ترمیک و تخصصی در رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، ژیمناستیک و شنا برگزار می‌شود. 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در ادامه به یکی دیگر از اقدامات شاخص در حوزه طرح‌های ابتکاری ورزشی اشاره کرد و گفت: پژوهش‌ها نشان داده که بیش از 70 درصد دانش آموزان کشورمان، به نوعی با ناهنجاری‌های ساختار قامتی دست به گریبان هستند. با توجه به اهمیت تأثیر این موضوع بر سلامتی نسل آینده کشور، بنیاد فرهنگی رضوی سال گذشته به راه‌اندازی آکادمی تندرستی و ارتقای عملکرد حرکتی مدارس امام رضا(ع) با هدف شناسایی، غربالگری و بررسی رشد حرکتی دانش آموزان در محل پژوهش‌سرای امام رضا(ع) اقدام نمود. 
 

ارایه کارنامه تندرستی

وی افزود: این آکادمی برای نخستین بار در کشور به دانش آموزان «کارنامه تندرستی» ارائه می‌دهد که شامل 30 صفحه ارزیابی‌های تخصصی ساختار قامتی، حرکتی، عملکردی، تست عضلانی، ترکیب بدنی و نیز استعدادیابی است که به خانواده دانش آموز، اطلاعاتی درخصوص تندرستی و یا هر سطح از ناهنجاری جسمانی می‌دهد تا در اسرع وقت با شرکت در دوره‌های اصلاحی و درمانی این مجموعه، اقدام به پیشگیری از سطح جدی‌تری از اختلالات نمایند. 
وی ادامه داد: طی یکسال و نیم از آغاز به کار آکادمی، در مجموع یک هزار و 300 دانش آموز پایه‌های ابتدایی امام رضا(ع) مورد پایش و ارزیابی قرار گرفتند که نتایج حاصله در قالب کارنامه تندرستی در اختیار والدین قرار گرفت. 
 

اهتمام ویژه برای توسعه فضاهای ورزشی

وی با اشاره به اقدامات شاخص در طول سه سال اخیر به منظور تجهیز فضاها و نوسازی امکانات ورزشی مدارس، بیان کرد: احداث سه باب زمین چمن مصنوعی در واحدهای 4، 8، چناران و نیز آغاز به کار احداث زمین چمن واحد10، احداث سالن ژیمناستیک و آکادمی تندرستی و استعدادیابی ورزشی در واحد5، راه‌اندازی اتاق‌های بازی‌های آموزشی و فکری در واحدهای 2، 3، 6، 8 و 13، در شمار برجسته‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه تجهیز امکانات و توسعه اماکن ورزشی مدارس امام رضا(ع) هستند.  
 

آغاز مسیر قهرمانی از مدرسه
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به اهمیت نقش مدرسه در گرایش دانش آموزان به ورزش حرفه‌ای و شرکت در رقابت‌های ورزشی، به آمار موفقیت‌های کسب شده طی سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: دانش آموزان دختر و پسر مدارس امام رضا(ع) در پایه‌های مختلف، طی سال تحصیلی 03-1402 موفق به کسب 298 رتبه ناحیه، 46 رتبه استانی، 18 رتبه کشوری و 4 رتبه بین المللی و در مجموع 366 رتبه در رشته‌های گوناگون ورزشی کاراته، فوتسال، والیبال، هندبال، کشتی، هندبال، ووشو، تکواندو و دفاع شخصی شدند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.