تحولات لبنان و فلسطین

چهل و نهمین نشست کمیته نمایندگان اعتاب مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی و پیش‌نشست هفتمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به میزبانی حرم مطهر بانوی کرامت، برگزار شد.

چهل و نهمین نشست کمیته نمایندگان اعتاب مقدس و بقاع متبرکه برگزار شد

این نشست با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی و جمعی از نمایندگان حرم بانوی کرامت، حرم شاه‌چراغ، حرم شاه عبدالعظیم حسنی، مسجد مقدس جمکران، بعثه مقام معظم رهبری و اداره اوقاف کل کشور در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری با اشاره به برگزاری این گونه نشست‌ها، گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری برای ایجاد تمدن نوین اسلامی به نرم افزار زیارت محتاج هستیم همچنین برای رسیدن به این هدف مهم، نیازمند تبادل، تضارب آرا و انتقال تجارب اعتاب مقدس خواهیم بود.
 

همه اعتاب مقدس باید یک پیام و فرهنگ را تبلیغ کنند

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ابتدای این مراسم گفت: در زیارت‌نامه‌های اهل‌بیت(ع) به همه انبیا(ص) و ائمه(ع)، سلام می‌دهیم، یعنی تمامی انبیا(ص،) و ائمه(ع) یک سلسله ی به‌هم‌پیوسته‌اند، ما نیز باید اعتاب مقدس را در بیان و عمل جمع ببینیم که یک پیام و فرهنگ را تبلیغ و ترویج می‌کنند.
آیت‌الله سید محمد سعیدی، افزود: مناسبت‌های مذهبی انگیزه‌ای برای بزرگداشت و یادبود آن بزرگواران است و تأثیرات و برکات فراوانی به همراه دارد.
 وی با بیان این که باید مخلصانه، مستمر و از روی باور و اعتقاد به اهل‌بیت(ع) خدمت کنیم تصریح کرد: اگرچه زیارت یک اصل است، ولی گاهی اوقات پرداختن به حاشیه‌ها می‌تواند اثر آن اصل را بیشتر کند؛ مانند برپایی موکب‌ها در ایام عزا و شادی که هر کدام یک پایگاه فرهنگی است و باید روش و منش اهل‌بیت(ع) را ترویج کنند.
 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این نکته که ما معتقدیم ائمه (ع) بعد از حیات هم مؤثر هستند، افزود: اعتاب مقدس باید بتوانند واقعیات و حقایقی را به مردم منتقل کنند که وقتی وارد این حرم‌های مطهر می‌شویم، احساس ورود به مدرسه و محلی برای درس‌آموزی به انسان ها دست دهد و متن درسی این مدرسه نیز زیارت‌نامه‌هایی است که از طرف معصومین(ع) انشاءشده است.
 آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این موضوع که باید یک صدا یک فرهنگ و یک پیام از آستان‌های مقدس بیرون بیاید، افزود: این وظیفه سنگینی است که بر عهده مسئولان اعتاب مقدس است؛ بنابراین باید هر کدام از اعتاب مقدس به‌اندازه توان و امکاناتی که دارند برای اجرای برنامه‌ها هماهنگ کمک کنند و یقین داشته باشند که برای کاری که از روی اخلاص برای اهل‌بیت (ع) انجام شود،خدا هم کمک می‌کند.
گفتنی است؛ پیگیری مصوبات نشست‌های گذشته و دریافت نظرات شرکت‌کنندگان و بررسی دستور کار هفتمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه از جمله مطالبی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.